اگر ایران سراغ تسلیحات هسته‌ای برود ما هم می‌رویم

© AP Photo / Hasan Jamaliاگر ایران سراغ تسلیحات هسته‌ای برود ما هم می‌رویم
اگر ایران سراغ تسلیحات هسته‌ای برود ما هم می‌رویم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد اگر ایران سراغ تسلیحات هسته‌ای برود ما هم می‌رویم.

به گزارش اسپوتنیک، عادل الجبیر ، وزیر خارجه عربستان سعودی در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان امریکا اعلام کرد که اگر ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تلاش ورزد عربستان نیز به سوی دستیابی به این سلاح می‌رود.
الجبیر هشدار داد: "اگر تهران از خروج امریکا از توافق هسته‌ای استفاده و بازگشت به توسعه برنامه هسته‌ای کند ریاض بمب های خود را ایجاد خواهد کرد".
وزیر امور خارجه عربستان سعودی همچنان ایران را برای حمایت از شورشیان در یمن محکوم کرد و گفته است که ایران یمن را تهدید می‌کند.
عادل الجبیر تاکید کرد: "ما سعی می‌کنیم از درگیری نظامی مستقیم با ایران جلوگیری کنیم اما چنین رفتار ایران نمی‌تواند در این معادل که اعلام جنگ است ادامه یابد.
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه جامع برنامه هستهای ایران (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیتهای هستهای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه میباشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، طرح جامع مشترک با ایران، با دور زدن تحریمها امکان ساخت بمب هستهای را برای تهران فراهم میکند. در عین حال وی به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.
رهبران بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه میدهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала