دیدار اشرف غنی با خانواده‌های خبرنگاران شهید

© AP Photo / Massoud Hossainiدیدار اشرف غنی با خانواده‌های خبرنگاران شهید
دیدار اشرف غنی با خانواده‌های خبرنگاران شهید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با خانواده‌های خبرنگارانی که به تازگی در رویداد تروریستی کابل، و رویدادهای کندهار و خوست جان باخته‌اند، ابراز همدردی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری خبر داده است که این دیدار عصر امروز در ارگ ریاست جمهوری صورت گرفته است.
در ابتدا، دگرمن عطاالله و میرویس به نمایندگی از خانواده‌های خبرنگاران جان باخته صحبت کردند و ضمن تشکر از ابراز همدردی رئیس جمهور، خواستار بررسی جدی رویدادهای اخیر شدند که در آن ۱۱ تن از خبرنگاران جان خود را از دست داده‌اند.
در همین روز، یک خبرنگار محلی در شهر خوست از سوی افراد مسلح نا‌شناس به قتل رسید.
مجازات کسانی که این رویداد‌ها را سازمان دهی کرده و رسیدگی به خانواده‌های خبرنگاران جان باخته از دیگر خواست‌هایی بود که مطرح شد.
قبل از این دو رویداد مرگبار، روز ۵ ثور، یک خبرنگار محلی از سوی افراد نا‌شناس در کندهار هدف قرار گرفت و جان خود را از دست داد.
در ادامه نشست، فهیم دشتی به نمایندگی از فدراسیون نهادهای خبرنگاران و رسانه‌ها در رابطه به تهدیداتی که متوجه خبرنگاران است، صحبت کرد و خواستار توجه حکومت به مشکلات و چالش‌های خبرنگاران شد.
دشتی تاکید کرد که با وجود حمله‌های وحشتناک و تهدیداتی که در برابر رسانه‌های کشور وجود دارد، آنان به اطلاع رسانی حرفه‌ای متعهد می‌باشند.
محمد اشرف غنی با ابراز همدردی با خانواده‌های خبرنگاران جان باخته، گفت که تحقیقات جدی در مورد رویدادهای اخیر انجام خواهد شد تا عاملین آن‌ها شناسایی شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала