پولیس فرانسه برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کرد+ویدیو

© AFP 2023 / Florian Davidپولیس فرانسه برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد
پولیس فرانسه برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس فرانسه یک بار دیگر برای متفرق کردن تظاهر کنندگان در میدان باستیل از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از گذر از تظاهرات مسالمت‌آمیز علیه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، همزمان با اولین سالگرد او به قدرت، در حال حاضر در میدان باستیل جوانان رادیکال شروع حمله به خبرنگاران کردند.
پولیس فرانسه یکی از تظاهرکنندگان را بازداشت کردند و در حالیکه او را به سمت موتر پولیس همراهی می‌کردند گروه از معترضین خواستار آزاد شدن این مرد جوان شدند یک گروه از تظاهرکنندگان که در نزدیک پولیس قرار داشتند شروع به پرتاب بوتل ها سنگ ها به طرف پولیس شدند پولیس فرانسه مجبور شد از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن آنها استفاده کند.

در حال حاضر درگیری هایی میان معترضان و پولیس همچنان ادامه دارد و نیروهای پولیس سعی دارند به کمک موترهای آب پاش کن معترضین را پراگنده کنند. نیروهای پولیس با تجهیزات کامل و مجهز به باتوم، ماسک و سپر می باشند و جاده ها را مسدود کردند.

تظاهرات روز نخست ماه می روز سه شنبه از میدان باستیل پاریس آغاز شد که در میان آنها جوانانی با روپوش های سیاه و ماسک بر صورت شان دست به خراب کاری زدند.
به گفته پولیس پاریس، نزدیک به 1200 تن از جوانان معترض روز سه شنبه اول ماه می در حاشیه راهپیمایی روز جهانی کارگر در پاریس با پولیس ضد شورش درگیر شدند.
جوانانی که عمدتا عضو شبکه آنارشیست های بلک بلوک بودند در میدان ناسیون در مرکز پاریس به سوی نیروهای پولیس سنگ و کوکتل مولوتوف پرتاب و پنجره های رستوران ها و کافه ها را شکستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала