روزه گرفتن و تاثیر آن در افزایش عمر

© AP Photo / Shakil Adilروزه گرفتن و تاثیر آن در افزایش عمر
روزه گرفتن و تاثیر آن در افزایش عمر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه زیست شناسی "ماساچوست" ایالات متحده در تحقیقات جدید شان نتیجه گیری نموده اند که، روزه گرفتن و "گرسنگی دوامدار" سبب باز سازی سلول های بنیادی بدن می شود.


به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Medical Press، دانشمندان آزمایشات شان را بر روی موش ها انجام دادند. جوندگان 24 ساعت تغذیه نشدند، پس از آن سلولهای بنیادی از روده هایشان برای آزمایش گرفته شد. سپس، محققان سلولهای استخراج شده را به صورت مصنوعی رشد دادند.
در نتیجه، دانشمندان معلوم نمودند که پس ازگرسنگی 24 ساعته ، متابولیسم انرژی در سلولها تغییر می کند: آنها به جای گلوکوزشروع به تجزیه اسید های چربی کردند، که باعث رشد سلول های جدید شد و روند نو شدن سلول های جوان دو چند شدت گرفت.
یکی از نویسندگان این تحقیق، زیست شناس، " عمر ایلماس" می گوید که روزه داری تاثیرات بارز بر روی روده ها دارد. این تاثیرات شامل افزایش بازسازی و همچنین تاثیر بالقوه بالای انواع بیماری های روده ها نظیر عفونت ها و سرطان ها می باشد.
دانشمندان بر این باورند که این کشف برای ساخت دارو ها برای افراد مبتلا به عفونت های دستگاه هاضمه و بیماران سرطان که تحت شیمی درمانی قرار گرفته اند، کمک خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала