افشای سه دروغ بزرگ لندن در «قضیه اسکریپال»

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر افشای سه دروغ بزرگ لندن در «قضیه اسکریپال»
افشای سه دروغ بزرگ لندن در «قضیه اسکریپال» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه فریب و دروغ بزرگ بریتانیا در قضیه مسمویت مامور پیشین سازمان مرکزی اطلاعات ارتش روسیه را ذکر کرد.

زاخارووا: ما درباره موضوع اسکریپال هنوز هم چیزهای برای گفتن داریم - اسپوتنیک افغانستان
زاخارووا: ما درباره موضوع اسکریپال هنوز هم چیزهای برای گفتن داریم
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا در فیسبوکش نوشت:- "دروغ اول دولت ترزا می این بود که کارشناسان بریتانیایی کشور تهیه کننده ماده کیمیایی گویا مسموم کننده اسکریپال و دخترش را معلوم کرده اند چون خود رئیس لابراتوار پورتون داون از طرف کارشناسان بریتانیایی این ادعا را رسما رد نمود".

زاخارووا درباره دروغ دوم بریتانیا و ادعای لندن که گویا روسیه در پیوند با رفتار بد کشور ما در طول تاریخ دارای انگیزه برای مسموم کردن اسکریپال و دخترش بوده است، چنین نوشت:- "ما این ادعای لندن را رد و این را جز توطئه و دسیسه روشن لندن برای اتهام زدن به روسیه چیزی دیگری نمی دانیم".
دروغ سوم لندن توسط میلوش زمان، رئیس جمهور چک افشا شده است. وی بتازگی اعتراف کرد که ماده فلج کننده اعصاب А234در کشور وی ساخته و نگهداری شده است.

این در حالیست، که پیش از این بریتانیا اعلام کرده بود که این ماده سمی خاستگاهش روسیه است، اما روسیه این ادعا را رد و گفته بود که هیچگاهی این ماده کیمیایی را در اختیار نداشته است.

یادآوری می کنیم، که به تاریخ 4 مارچ در شهر سالزبری بریتانیا سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیایی و دخترش یولیا، مسموم شدند.

لندن ادعا دارد که در مسموم‌شدن اسکریپال توسط ماده سمی А234، حكومت روسيه دخیل است، اما روسیه این موضوع را قاطعانه رد می‌کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала