اشرف غنی نخستین تذکره برقی در افغانستان را اخذ کرد

 /  مراجعه به بانک تصاویر اشرف غنی نخستین تذکره برقی در افغانستان را اخذ کرد
اشرف غنی نخستین تذکره برقی در افغانستان را اخذ کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به اداره مرکزی ثبت احوال نفوس رفته و تذکره برقی خود را دریافت کرد. او گفت که توزیع این تذکره مهم است و امروز یک روز تاریخی برای مردم افغانستان می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، همزمان با آقای غنی، رولا غنی بانوی نخست و سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور، فرید حمیدی، دادستان کل کشور از دیگر مقام‌های بلندپایه افغانستان اند که امروز تذکره برقی دریافت کردند.
رئیس جمهور غنی در این نشست حمایت خود از روند توزیع این تذکره‌ها را اعلام کرد و گفت که حکومتداری، انکشاف اقتصادی و ارایه خدمات در قرن بیست‌ویکم بدون معلومات صورت گرفته نمی‌تواند و با تذکره برقی به این سهولت‌ها رسیده می‌توانیم.

رئیس جمهور گفت: "مهم‌ترین دلیلی که امروز برای آغاز توزیع تذكره برقی انتخاب گردیده، حادثه تروریستی اخیر بود. امکان بسیار وجود دارد که حمله کننده انتحاری تذکره جعلی داشته باشد. مهم‌ترین فیصله برای من تامین امنیت شهروندان است. باید بدانیم که کی افغان است".
همزمان با این مجیب‌الرحمان رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی کشور اعلام کرده که عبدالله عبدالله، رییس اجرایی تا ساعت دیگر موضع خود درباره قضایای جاری در افغانستان را اعلام می‌کند.

پیشتر آقای عبدالله مخالفت خود با توزیع تذکره برقی را اعلام کرده و گفته بود تا زمانی که مشکلات از اساس حل نشود، تذکره برقی توزیع نخواهد شد.
درج کلمه افغان در تذکره برقی یکی از موارد جنجال برانگیز است که بسیاری‌ها خواهان درج نام اقوام به‌جای کلمه افغان اند. اما آقای غنی امروز گفت که احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان با افتخار گفته بود که او افغان و مسلمان است و این هویت مردم افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала