امنیت ملی افغانستان: برخی تلویزیون‌ها در کشور دست‌نشانده ایران و پاکستان‌اند

© Photo / commons.wikimedia.orgامنیت ملی افغانستان: برخی تلویزیون‌ها در کشور دست‌نشانده ایران و پاکستان‌اند
امنیت ملی افغانستان: برخی تلویزیون‌ها در کشور دست‌نشانده ایران و پاکستان‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امنیت ملی افغانستان تلویزیون‌های نور، تمدن، روزنامه انصاف، شمشاد و ژوندون را دست‌نشانده پاکستان و ایران عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، لطف‌الله مشعل سخن‌گوی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان در نشستی خبری در کابل گفت که فعالیت برخی تلویزیون‌ها در افغانستان غیرقانونی است و برخی تلویزیون‌ها در این کشور را دست‌نشانده پاکستان و ایران عنوان کرد.
وی تلویزیون‌های نور، تمدن و روزنامه انصاف را از ایران و تلویزیون‌های شمشاد و ژوندون را از پاکستان خوانده گفت این تلویزیون‌ها در راستای تامین منافع این دو کشور کار می‌کنند.
بر اساس خبرنامه مرکز خبرنگاران افغانستان، سخنگوی ریاست امنیت ملی این کشور از نفوذ پاکستان و ایران در رسانه‌های این کشور و آنچه که وی تحریک مردم افغانستان علیه حضور ایالات متحده در این کشور از سوی ایران خواند، ابراز نگرانی کرد.
او تاکید کرد که حضور این شهروندان خارجی بدون اطلاع دولت افغانستان نشان می‌دهد که آن‌ها اهداف سیاسی کشورهای خود را دنبال می‌کنند
لطف‌الله مشعل گفت: "جاسوسان پاکستانی در تلویزیون شمشاد حضور دارند، تلویزیون شمشاد بدون در جریان قراردادن وزارت امور خارجه و اطلاعات و فرهنگ دوازده شهروند خارجی را استخدام کرده،‌ مدیر مالی و یکی از برنامه سازان تلویزیون شمشاد پاکستانی استند و سوژه را پاکستان می‌دهد".
وی در ادامه گفت: "شهروند پاکستانی که در تلویزیون ژوندون کار می‌کند، زمانی سردبیر یکی از روزنامه‌های پاکستانی و شدیدا مخالف افغانستان بود و اکنون یک عضو فعال سازمان استخباراتی آی‌اس‌آی است".
او تاکید کرد که حضور این شهروندان خارجی بدون اطلاع دولت افغانستان نشان می‌دهد که آن‌ها اهداف سیاسی کشورهای خود را دنبال می‌کنند.
وی گفت: "من 80 درصد مطمئن استم که این دوازده نفر خارجی جاسوسان آی اس آی (سازمان استخبارت ارتش پاکستان) استند، ‌ اگر جاسوس نمی‌بودند چرا از راه‌های رسمی نمی‌آمدند وارد تلویزیون نمی‌شدند".
وی افزود: "روزنامه انصاف با انتشار خبرهای دروغ و تحلیل‌های غلط تلاش می‌کند منافع ایران را در افغانستان تامین کند و ذهنیت مردم را علیه روند موجود تخریب کند".
او در مورد تلویزیون تمدن در افغانستان گفت: "سوژه‌ها مربوط تلویزیون تمدن نبوده بلکه از سوی حلقات ایرانی در اختیارشان قرار می‌گیرد، اطلاعات امنیت ملی نشان می‌دهد، شهروندان ایرانی که برنامه سازان و پالیسی سازان تلویزیون تمدن استند مرتب در رفت و آمد به ایران استند بدون اینکه وزارت امور خارجه و اطلاعات و فرهنگ افغانستان در جریان این موضوع قرار داشته باشد".
سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان در اخیر گفت، تلویزیون نور نیز بیشتر کسانی را دعوت می‌کند که با حضور نیروهای خارجی و ایجاد پایگاه‌های نظامی امریکا در افغانستان مخالفت داشته و نیز دستاوردهای دولت را ناچیز می‌شمارند.
قابل ذکر است که تلویزیون‌های تمدن و شمشاد این اظهارات سخنگوی ریاست امنیت ملی را بی‌بنیاد خوانده‌ و از امنیت ملی خواسته‌اند تا برای اثبات ادعاهای خود اسناد ارایه کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала