وزیر عدلیه سابق طالبان: در شفافیت انتخابات شک دارم

© Photo / صفحه رحمت‌الله نبیلوزیر عدلیه سابق طالبان: در شفافیت انتخابات شک دارم
وزیر عدلیه سابق طالبان: در شفافیت انتخابات شک دارم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سید اکبر آغا، وزیر عدلیه پیشین طالبان می گوید، تا زمانی که نیروهای خارجی افغانستان را ترک نکنند ، شفافیتی در انتخابات به وجود نخواهد آمد.

به گزارش اسپوتنیک،سید اکبرآغا، وزیر عدلیه سابق حکومت طالبان و رهبر "شورای راه نجات افغانستان" در گفت‌وگو با یکی از رسانه ها درباره برگزاری انتخابات در این کشور گفت که در شرایط جنگی در هیچ کشوری انتخاباتی شفاف برگزار نمی‌شود.
وی تأکید کرد که راه‌حل تمام مشکلات افغانستان خروج بی‌قیدوشرط نیروهای خارجی از این کشور است و این مشکلات باید از طریق مذاکرات بین الافغانی حل شود.
وزیر عدلیه پیشین طالبان اظهار داشت اعضای شورای عالی صلح بی‌طرف نیستند و و از حکومت وحدت ملی نمایندگی می‌کنند بنابراین چنین صلحی در افغانستان تحکیم شد.
سید اکبرآغا ادامه داد که در شرایط کنونی طالبان در بسیاری از نقاط افغانستان بویژه در روستاها و نقاط دوردست حضور دارد و در حال جنگ است بنابراین انتخابات تنها در شهرهای بزرگ برگزار می‌شود و در چنین شرایطی نمی‌توان ادعا کرد که این انتخابات شفاف است.
این عضو سابق طالبان تأکید کرد که صحبت مذاکرات صلح بسیار تکراری شده است، حکومت ادعای صلح دارد اما صلحی که تنها برای خودش مفید است.
وی معتقد است که صلح بدون امتیاز دادن امکان‌پذیر نیست و خواست طالبان هم مشخص است، بارها در رسانه‌ها نیز این خواسته‌ها منتشر شده‌اند، طالبان بر اساس خواست ملت خواستار تعیین زمان برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала