رهبر کوریائی شمالی صدراعظم جاپان را به مذاکره دعوت نمود

© REUTERS / KCNAکیم جونگ اون رهبر کوریائی شمالی
کیم جونگ اون رهبر کوریائی شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کیم جونگ اون، رهبر کوریائی شمالی آمادگی خود را برای دیدار و مذاکره با صدراعظم جاپان در هرزمان ممکن اعلام آمادگی کرد.

اسپوتنیک به نقل از روزنامه استریت تایمز تایوان، کیم جونگ اون، رهبر کوریائی شمالی بعد از پیش بردن مذاکرات با رئیس جمهوری کوریائی جنوبی و امیدواری به مذاکره با رئیس جمهوری امریکا طی یک ماه دیگر، برای دیدار و مذاکره با نخست وزیر جاپان نیز در هرزمان ممکن اعلام آمادگی کرد.

کیم ایویی کیوم، سخنگوی ریاست جمهوری کوریائی جنوبی در این خصوص گفت که رئیس جمهوری کوریائی جنوبی در تماس 45 دقیقه ای که دیروز با شینزو آبه، صدراعظم جاپان برای توجیه دیدار روز جمعه اش با رهبر کوریا شمالی داشته است، پیام طرف کوریائی شمالی را به اطلاع طرف جاپان ابلاغ کرد.

به گفته وی، صدارعظم جاپان نیز برای انجام این دیدار تاریخی اعلام آمادگی کرده است تا مناسبات تیره دو کشور در طول چند سال بعد از جنگ جهانی دوم را عادی کند.

رهبران جاپان که یکی از همپیمانان آمریکا در آسیا به حساب می آید سال ها بود که از گفت و گو با کوریائی شمالی پرهیز می کردند، اما با موجی دیپلماتیکی که اخیرا با مذاکرات روز جمعه رهبران دو کوریا و مذاکرات ماه آینده رئیس جمهوری امریکا با رهبر کوریائی شمالی به راه افتاد نمی خواهند از قافله اصلی روند صلح در شبه جزیره کوریا دور بمانند و از مواهب آن بی بهر نمانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала