معاون سرمنشی ناتو درمورد مدت ماموریت در افغانستان توضیح داد

© AFP 2023 / Wakil Kohsarمعاون سرمنشی ناتو درمورد مدت ماموریت در افغانستان توضیح داد
معاون سرمنشی ناتو درمورد مدت ماموریت در افغانستان توضیح داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون عملیاتی سرمنشی پیمان اتلانتیک شمالی در مصاحبه با خبرگزاری ازبکستان درمورد اینکه تا چه زمانی نیروهای ناتو در افغانستان باقی خواهند ماند، توضیح داده است.

به گزارش اسپوتنیک، جون مانزا، معاون عملیاتی سرمنشی پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) در مصاحبه با آژانس اطلاعاتی "جهان" متعلق به وزارت خارجه ازبکستان، گفت: "ما تا زمانی که حکومت افغانستان از ما بخواهد، و یا تا زمانی که در آن کشور صلحی که همه با آن موافق باشند برقرار شود، در آنجا حضور خواهیم داشت".

مانزا افزود که ناتو به ادامهٔ ماموریت در افغانستان متعهد است و سال گذشته تعداد نیروهای مستقر در این کشور را افزایش داده است.

کشورهای ناتو می‌خواهند تا 1500 نظامی دیگر به افغانستان بفرستند - اسپوتنیک افغانستان
کشورهای ناتو می‌خواهند تا 1500 نظامی دیگر به افغانستان بفرستند

این مقام ناتو یادآور شد که در اخیر ماه مارچ در جریان نشست بین‌المللی تاشکند برای حل و فصل وضعیت در افغانستان، ناتو از تلاش‌های کابل برای برگزاری مذاکرات صلح با مخالفین مسلح بدون کدام قید و شرط، حمایت‌اش را اعلام کرد.

وی با اشاره به اهمیت نشست تاشکند از کشورها و سازمان‌ها دیگر نیز خواست تا به این روند بپیوندند و اقدامات مشابه را روی دست بگیرند.

ینس استولتبنرگ، سرمنشی ناتو روز جمعه گذشته اعلام کرد که کشورهای عضو ناتو پیشنهاد نموده اند تا ۱۵۰۰ نظامی اضافی به افغانستان فرستاده شوند. به گفتهٔ سرمنشی ناتو، در حال حاضر شمار نیروهای ناتو در افغانستان به ۱۶ هزار نظامی می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала