انتقاد چین از دخالت امریکا در امور داخلی کشورهای دیگر

© REUTERS / Jason Leeانتقاد چین از دخالت امریکا در امور داخلی کشورهای دیگر
انتقاد چین از دخالت امریکا در امور داخلی کشورهای دیگر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفته است که مقامات امریکایی در حالیکه از مشکلات داخلی کشور شان چشم‌پوشی میکنند، شوق و علاقهٔ فوق‌العاده‌ی به امور داخلی کشورهای دیگر از خود نشان می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، هوا چون‌یینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در مورد قطعنامهٔ مجلس سنای ایالات متحده امریکا مبنی بر اینکه تنها افراد رسمی از حلقه نزدیک به دالایی لاما چهاردهم حق دارند تا دالایی لامای پانزدهم را انتخاب کنند، ابراز نظر نموده است.

در سند مذکور همچنان آمده است که هر نوع دخالت از جانب حکومت چین در این روند، قابل قبول نخواهد بود.

هوا چون‌یینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین خاطر نشان ساخته است که مراسم انتخاب دالایی مالای پانزدهم باید مطابق با آداب، رسوم، سنت‌ها و قوانین چین برگزار شود و خارجی‌ها نباید در این پروسه دخالت کنند.

دالایی لاما: «امید  مقر ناتو به مسکو منتقل شود» - اسپوتنیک افغانستان
دالایی لاما: «امید مقر ناتو به مسکو منتقل شود»

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت:‌ "مقامات و اعضای کانگرس امریکا باید بر خدمت به مردم خود شان تمرکز کنند، اما متاسفانه آنها همیشه از مشکلاتی که در داخل خانهٔ شان با آنها مواجه اند، چشم‌پوشی می‌کنند و در عین حال به امور داخلی کشورهای دیگر شوق و علاقهٔ فوق‌العاده نشان می‌دهند".

دالایی لاملقبی است که به رهبر دینی بوداییان تبت داده می‌شود. در حال حاضر این لقب به تنزین گیاتسو اعطا شده‌است، در سال ۱۹۳۵ متولد شد دالایی لاما یک لامای والا در گلوگ یا شاخه «کلاه زرد» از بودیسم تبتی می‌باشد. این نام ترکیبی است از واژه چین و مغولستان (دالای) به معنی «اقیانوس» و کلمه تبتی بلا — ما به معنی «کشیش ارشد» می‌باشد. در خلال سدهٔ ۱۷ تا سال ۱۹۵۹، دالایی لامار رئیس حکومت تبت بود و از اقامت‌گاه خود در قصر پوتالا که در شهرلهاسا قرار داشت، بر بخش بزرگی از این سرزمین فرمان‌روایی می‌کرد. 

پس از مرگ دالایی لاما، راهبان برای انتخاب جاگزین آن مراسم سنتی برگزار می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала