آیا اسرائیل بر مجتمع های راکتی S-300 در سوریه حمله خواهد کرد؟

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر آیا اسرائیل بر مجتمع های راکتی S-300 در سوریه حمله خواهد کرد؟
آیا اسرائیل بر مجتمع های راکتی S-300 در سوریه حمله خواهد کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در روز دوشنبه در روزنامه «وال ستریت ژورنال» مقاله منتشر گردید که مولف آن مسکو را به احتیاط دعوت میکند و میگوید که روسیه بدون آن دشمنان خونی را در این منطقه هرچه نزدیکتر به جنگ تحریک میکند.

دینیس روس (Dennis Ross) در مقاله منتشره در نشریه «The National Interest»، چاپ امریکا می نویسد، ایران میتوانست راجع به اینکه در جریان ضربه چندی قبل اسرائیل بر پایگاه در سوریه هفت ایرانی، از جمله، چهار افسر نیروهای «قدس» کشته شدند، خاموش بماند، اما روسیه اسرائیل را به حمله متهم ساخت و حالا ایران دیگر خاموش مانده نمی تواند. این احتمال فعالیت های جوابیه از جانب تهران را افزایش میدهد که به شکل باید از حیثیت یونیفورم دفاع نماید.

در چنین وضع اسرائیل به روسیه هشدار داد که آن مجتمع های راکتی دافع هوا که آنکشور میخواهد به سوریه ارسال کند، هدف نیروی هوایی اسرائیل قرار خواهند گرفت.

© AFP 2023 / Jack Guezآیا اسرائیل بر مجتمع های راکتی S-300 در سوریه حمله خواهد کرد؟
آیا اسرائیل بر مجتمع های راکتی S-300 در سوریه حمله خواهد کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا اسرائیل بر مجتمع های راکتی S-300 در سوریه حمله خواهد کرد؟

وزارت دفاع روسیه در این هفته اطلاعات راجع به اینکه این وزارت ارسال مجتمع های راکتی S-300 را به رژیم اسد پلان میکند،  تائید کرد که وزیر دفاع اسرائیل اویگدور لیبیرمان بلافاصله نسبت به آن عکس العمل نشان داد.

لیبیرمان، طبق اطلاعیه روزنامه «Haaretz»، اعلام داشت:«باید بهً وضاحت تمام گفت — اگر کدام کسی بر طیارات ما آتشباری آغاز کند، ما او را نابود خواهیم ساخت. برای ما مهم است، تا آن سیستم های تسلیحاتی که روسان به سوریه ارسال میکند، بر ضد ما استفاده نشوند. اگر آنها بر ضد ما استفاده شوند، ما بر ضد آنها عمل خواهیم کرد».

رهبران روسیه که سخنان آنها در اولین اطلاعات روسی راجع به ارسال S-300 نقل شده، راجع به غیرمجازبودن وارد نمودن ضربات بر این تخنیک هشدار داده اند. به قول آنها، اگر اسرائیل بر آنها حمله نماید، عواقب برای او «فاجعه بار» خواهند بود.

لیبیرمان خبر داد که سیستم S-300 همین اکنون در سوریه استفاده میشود، اما فقط برای پوشش تاسیسات نظامی روسیه. وزیر خاطرنشان ساخت که «بر ضد اسرائیل آنها فعلاً بکار برده نمی شوند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала