امریکا از طالبان خواست تا با دولت افغانستان همکاری کنند

© AFP 2023 / Jawed Tanveerامریکا از طالبان خواست تا با دولت افغانستان همکاری کنند
امریکا از طالبان خواست تا با دولت افغانستان همکاری کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا بیانیه‌ای که طالبان از آغاز عملیات بهاری خود یاد کرده بودند را محکوم کرده و از طالبان خواست تا با دولت افغانستان همکاری کنند.

به گزارش اسپوتنیک، جان سلیوان، وزیر امور خارجه امریکا از بیانیه آغاز حملات بهاری طالبان که چندی پیش منتشر شده بود را محکوم کرده و از طالبان خواسته است که با مقامات افغانستان همکاری کنند.
سولیوان گفت: "ما بیانه طالبان را دیدیم که در آن بیانیه از آغاز عملیات بهاری طالبان یاد شده بود و این بیانیه تاکید می‌کند که طالبان مسئول وضعیت نا امنی در افغانستان استند که سالانه جان هزارها افغان بی گناه را در خطر می اندازد".
او همچنان یاد آوری کرد که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان چندی پیش از طالبان خواسته بود که به گفت‌وگو روند صلح بپیوندند به گفته این دیپلمات ایالات متحده امریکا از مردم و نیروهای نظامی افغانستان که علیه طالبان مخالف استند حمایت میکند.
گروه طالبان چندی پیش آغاز حملات بهاری خود را اعلام کرد؛ این اقدام به نظر می رسد به معنای رد پیشنهادات صلح حکومت افغانستان باشد. این گروه همه ساله با گرم شدن آب و هوا، عملیات موسوم به «بهاری» را اعلام می‌کند.
اعلام حملات بهاری هر سال به معنای آغاز فصل جنگ و به بیان دیگر، تشدید جنگ است؛ هرچند که امسال طالبان در زمستان نیز به جنگ با نیروهای دولت افغانستان و نیروهای امریکایی پرداختند. این گروه همچنان یک رشته حملات مخرب را در کابل به راه انداختند که باعث مرگ و زخمی شدن صدها فرد ملکی افغان گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала