یک محکمه در امریکا اخراج مهاجران را منع کرد

© Fotolia / Alan Crosthwaite یک محکمه در امریکا اخراج مهاجران را منع کرد
یک محکمه در امریکا اخراج مهاجران را منع کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک قاضی فدرال امریکا دولت این کشور را به توقف اخراج مهاجران و در مقابل پذیرش درخواست‌های جدید آن‌ها موظف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، محکمه فدرال ناحیه واشنگتن روز گذشته با صدور حکمی دولت فدرال امریکا را موظف کرد که برنامه اخراج مهاجران [توقف اجرای برنامه موسوم به داکا] را متوقف کند و درخواست‌های جدید مهاجران را نیز بپذیرد.
جان بیتز، قاضی این محکمه این برنامه را به‌دلیل «مغایرت با قانون» و «ابهام در نحوه اجرا» به مدت 90 روز به حالت تعلیق درآورد و به وزارت امنیت داخلی اجازه داد که در صورت مخالفت با این حکم، توضیحات قانع‌کننده‌ای در مورد اخراج مهاجران و عدم پذیرش درخواست‌های مهاجرتی ارائه کند.
لغو برنامه داکا و اخراج مهاجران غیرقانونی از اولویت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در زمینه برنامه‌های مهاجرتی بود. پیشتر وی و رهبران دموکرات کنگره امریکا توافق کرده بودند تا برنامه داکا را غیرقانونی اعلام کنند.
داکا قانونی بود که در سال 2012 و در دوره ریاست جمهوی باراک اوباما، به تصویب رسید و به موجب آن کسانی که در زمان مهاجرت غیرقانونی به امریکا زیر سن قانونی قرار داشتند، می‌توانند در این کشور به طور قانونی مشغول به تحصیل و کار شوند. لغو این برنامه می‌تواند بر شرایط زندگی حدود 800 هزار نفر از کسانی که به «رویا‌پردازها» اطلاق می‌شود، اثر بگذارد.
حکم قضایی برای توقف تصمیم رئیس جمهوری ایالات متحده در رد درخواست رویا‌پردازها و اخراج آنها پیشتر در محکمه‌های بروکلین و سانفرانسیسکو نیز صادر شده بود، اما هیچ کدام از آنها دولت را موظف به پذیرش درخواست‎های جدید نمی‌کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала