ثروت‌مندترین گروه تروریستی در تاریخ بشریت اعلام شد

© AFP 2023 / Haidar Hamdaniثروت‌مندترین گروه تروریستی در تاریخ بشریت اعلام شد
ثروت‌مندترین گروه تروریستی در تاریخ بشریت اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع در سازمان استخباراتی فرانسه گفته اند که پول ثروت‌مندترین گروه تروریستی جهان در تجارت قانونی اروپایی سرمایه‌گذاری می‌شد.

به گزارش اسپوتنیک، گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش)* در کنار فعالیت‌های تروریستی به یک بنیاد موفق سرمایه‌گذاری نیز تبدیل شده بود که پول آن در یک تجارت قانونی اروپایی سرمایه‌گذاری شده بود.
رادیوی فرانسوی Europe 1 به نقل از منابع استخباراتی در فرانسه خبر داده است که داعش ثروت‌مندترین گروه تروریستی در تاریخ بشریت است و دارایی‌های این گروه 3 میلیارد یورو می‌باشد که این پول‌ها در تجارت قانونی اروپایی سرمایه‌گذاری شده بود.
رادیو اروپا 1 خاطرنشان ساخته است که داعش می‌توانست در بدل این مبلغ شرکت هوایی فرانسوی ایر فرانس را خریداری کند.
منابع گفته اند که این گروه با کنترول نمودن حوزه‌های نفتی در سوریه و عراق سالانه حدود 100 میلیون دالر بدست می‌أورد، یک راه درآمد دیگر تروریستان داعش زراعت بوده، این تروریستان حدود 40 درصد از حجم ظرفیت تولید در عراق را تحت کنترول داشتند.
یک بخش درآمد این گروه تروریستی را مالیهٔ 10 درصدی در قلمرو تحت کنترول آنها بوده است: تروریستان از هر نوع معامله که در قلمرو تحت کنترول شان صورت می‌گرفت، 10 درصد مالیه می‌گرفتند و همچنان اعضای این گروه جریمه‌های نقدی به خاطر کوتاهی ریش، سگرت کشیدن و پوشیدن لباس نامناسب زنان، وضع نموده بودند.
*داعش — گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала