ترامپ: ایران با مشکلات بزرگتری روبرو خواهد شد

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ: ایران با مشکلات بزرگتری روبرو خواهد شد
ترامپ: ایران با مشکلات بزرگتری روبرو خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا گفت، اگر ایران برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد با مشکلات بزرگتری روبرو خواهد شد.

هشدار ایران به امریکا در صورت بیرون شدن واشنگتن از برجام - اسپوتنیک افغانستان
هشدار ایران به امریکا در صورت بیرون شدن واشنگتن از برجام
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا که میزبان امانوئل ماکرون است، بار دیگر از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد و آن را فاجعه نامید و گفت: برجام غیرعاقلانه و وحشتناک است و نباید امضا می شد.

وی گفت: ما درباره ایران و موارد بسیار زیاد دیگری گفت‌وگو خواهیم کرد…به طور کلی تروریسم. اما درباره توافق هسته‌ای ایران به طور جدی گفت‌وگو خواهیم داشت. می‌دانم آقای رئیس جمهور ماکرون درباره این موضوع قصد دارد، با من صحبت کند. احتمالا درباره توافق آب و هوایی پاریس و چیزهای دیگر حرف خواهیم زد.

ترامپ با بیان اینکه از سرگیری برنامه هسته‌ای برای ایران آسان نخواهد بود، ادامه داد: اگر ایران برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد با مشکلات بزرگتری روبرو خواهد شد که پیش از این نداشته است.

رئیس جمهور امریکا مدعی شد هر مشکلی که در کشورهای منطقه وجود دارد ایران پشت آن قرار دارد.

ماکرون نیز در این دیدار با بیان اینکه هدف مشترکی با امریکا در منطقه داریم گفت: فرانسه خواستار محدود شدن حضور ایران در منطقه است.

رئیس جمهور فرانسه افزود: توافق هسته‌ای ایران مهم و بخشی از یک مسئله مهمتر و مرتبط به امنیت در منطقه است.

یادآوری می کنیم، که ایران و شش کشور دیگر بین المللی (روسیه، امریکا، بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان) به تاریخ 14 جولای 2015 توافق تاریخی را برای حل و فصل مشکلات طولانی مدت اتمی ایران به امضا رساندند. بر اساس این توافق نامه ایران از توسعه سلاح هسته ای دست کشید و کشورهای اروپایی و امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد بخش از تحریم ها را از بالای این کشور برداشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала