غنی: مبارزه با فقر در صدر کار ما قرار دارد

© AP Photo / Rahmat Gulغنی: مبارزه با فقر در صدر کار ما قرار دارد
غنی: مبارزه با فقر در صدر کار ما قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جلسۀ شورای عالی کاهش فقر، عرضۀ خدمات و مشارکت شهروندی تحت ریاست محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، عصر امروز در ارگ برگزار گردید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر ریاست جمهوری، دراین جلسه پیرامون شاخص چند‌بعدی فقر، گزارش سروی وضعیت زندگی در افغانستان و طرح ریفورم سیستم کودکستان‌ها مبنی بر مشارکت عامه و خصوصی بحث شد.
ابتدا، در مورد طرح چند‌بعدی فقر به تفکیک هر ولایت بحث صورت گرفت و پس از بیان دیدگاه‌های مختلف، جلسه فیصله‌کرد که ابعاد مختلف طرح متذکره از لحاظ تخنیکی مورد تحلیل و ارزیابی بیشتر قرارگیرد تا بتوانیم قبل از بودجه‌سازی، در سال آینده تصویر واضح از هر ولایت داشته باشیم.
در ادامه، گزارش سروی وضعیت زندگی در افغانستان مورد تدقیق قرار گرفت و پیرامون مصوونیت غذایی، سروی کار، بیکاری و اشتغال معلومات ارائه شد.
جلسه پس از بحث‌های مفصل، گزارش مذکور را خوب توصیف کرد و فیصله نمود که پس از نهایی‌شدن، جزییات آن با ادارات و مردم شریک گردد.
رئیس‌جمهور غنی با قدردانی از ادارۀ احصائیه مرکزی بخاطر ترتیب این گزارش، گفت که مبارزه با فقر در صدر کار حکومت قرار دارد و توجه به آن باید در اولویت کار هر‌ وزارت خانه باشد.
وی تأکید ورزید که هر وزارت باید پلان واضح در رابطه به کاهش فقر را ترتیب دهد و بودجه به گونۀ عادلانه و شفاف به مصرف برسد. رئیس‌جمهور بر مدیریت و اصلاح پروژه‌های بزرگ نیز تأکید کرد.
بعداً، طرح اعمار کودکستان‌ها به اساس قانون مشارکت عامه و سکتور خصوصی در افغانستان شامل موضوعات تحلیل وضعیت موجود و نیاز برای ایجاد کودکستان‌ها، مستفیدشده‌گان مستقیم و غیر مستقیم از کودکستان‌ها مورد بحث قرار گرفت.
جلسه پس از بحث‌های همه‌جانبه طرح متذکره را تصویب کرد و تأکید صورت گرفت که باید وزارت کار و امور اجتماعی و نیز شاروالی‌های مرکز و ولایات، معیارهای واضح را برای مشارکت عامه خصوصی داشته باشند و ابعاد حقوقی بحث را نیز درنظر گیرند.
دلاور فیضان رئیس عمومی ادارۀ کوچی‌ها دراین جلسه، روی مشکلات مالداران و کوچی‌ها ناشی از خشکسالی صحبت کرد و گفت که کاهش بارندگی در ساحات مختلف کشور باعث ایجاد آسیب به مالداران شده‌است. وی خواهان توجه‌جدی حکومت دراین زمینه شد.
دراخیر، جلسه فیصله‌کرد که درخصوص مشکل کوچی‌ها به ویژه در عرصۀ تعلیم و تربیه، اسکان و مالداری آنها توجه جدی مبذول گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала