اشرف غنی: قانون به بر پیوندها پیروز شد

© AP Photo / Rahmat Gulاشرف غنی: قانون به بر پیوندها پیروز شد
اشرف غنی: قانون به بر پیوندها پیروز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در مراسم معرفی رایزنان جدید بازرگانی گفت، که با استخدام جدید این رایزنان برای نخستین بار قانون بر پیوندها پیروز شد.

اشرف غنی: پالیسی آب باید ساخته شود - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی: پالیسی آب باید ساخته شود
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مراسم معرفی رایزنان جدید بازرگانی گفت، با استخدام جدید، برای نخستین بار قاعده ها بر پیوند‌ها پیروز شد و با این حساب کشور شاهد تغییر یک فرهنگ بود.

رئیس جمهور افغانستان افزود، بسیاری از جوانان باظرفیت از حکومت ناامید بودند؛ زیرا استخدام‌ها براساس پیوندها صورت می‌گرفت و افراد با ظرفیت به دلیل نداشتن پیوندها از استخدام باز می‌ماندند.

به گفته‌ی رئیس جمهور افغانستان، اولویت توجه رایزنان بازرگانی، تلاش در جهت توازن صادرات و واردات است. رایزنان بازرگانی با شناسایی بازار کالاهای داخلی در کشور محل خدمت خود و هم‌چنان معرفی بخش‌های مناسب سرمایه‌گذاری در داخل کشور، می‌توانند زمینه‌ی توازن صادرات و واردات را فراهم کنند.

رئیس جمهور افغانستان در ادامه گفت، امتیازهایی که برای شما در نظر گرفته شده است، به دلیل ظرفیت و توانایی بالایی‌تان است. به همین دلیل دولت از شما انتظار دارد تا با استفاده از توانایی‌های تان در زمینه بازاریابی و سرمایه‌گذاری، در زندگی شهروندان کشور تغییر ایجاد کنید. او بروکراسی و نبود دیدگاه واحد در درون حکومت را از موانع بر سر راه توسعه برشمرد.

در همین حال نادر نادری نادر نادری رئیس کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی نیز که در این نشست اشتراک کرده بود، گفت: اداره‌ها در یک کشور باید عامل ثبات باشد و کمیسیون اصلاحات اداری نیز روند استخدام رایزنان بازرگانی را با بی‌طرفی، شفافیت و شایسته‌سالاری به پایان رساند.

به گفته‌ی او، شفافیت و شایسته‌سالاری در روند استخدام سبب شده است که برای اولین بار در کشور، بانوان نیز به عنوان رایزن بازرگانی استخدام شوند.

همایون رسا وزیر تجارت و صنایع افغانستان هم گفت: این‌بار رایزنان براساس تخصص و رشته‌ی تحصیلی استخدام شده اند.

 به گفته‌ی، او از میان بیش از 900 نفر که برای این بست‌ها درخواست داده بودند، 124 تن از کسانی که دارای بیشترین تجربه، بالاترین نمره و فارغ التحصیل رشته اقتصاد اند، استخدام شدند.

یادآوری می کنیم، که این مراسم پیش از ظهر امروز برای معرفی رایزنان بازرگانی و رئیسان اداره‌های دیگر برگزار شده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала