حکمتیار دولت را به احتمال تقلب در انتخابات متهم کرد

© AFP 2023 / Behrouz Mehriحکمتیار دولت را به تقلب در انتخابات متهم کرد
حکمتیار دولت را به تقلب در انتخابات متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی که پیش از این بارها در جدال حکومت وحدت ملی با حزب جمعیت اسلامی از ریاست جمهوری افغانستان حمایت کرده بود اکنون مقامات دولت افغانستان را به تلاش برای مهندسی انتخابات متهم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی اعلام کرد که شماری از اشخاص در دولت افغانستان به همکاری سفارتخانه‌های خارجی برای تکرار تجریه تلخ انتخابات گذشته تلاش می‌کنند.
وی بدون نام بردن از فرد مشخصی، مقامات دولت افغانستان را به تلاش برای تقلب در انتخابات متهم کرد.
حکمتیار در دیدار با بزرگان اقوام در کابل گفت: برخی‌ از مقامات دولت افغانستان و سفارتخانه‌ کشورهای خارجی در کابل تلاش می‌کنند تا مانند انتخابات گذشته تقلب گسترده انجام دهند.
در پی فشارهای احزاب سیاسی بر حکومت وحدت ملی برای اعمال اصلاحات در کمیسیون انتخاباتی در یک سال گذشته رهبر حزب اسلامی همواره با این تلاش‌ها مخالفت کرده بود.
حکمتیار در حالی مقامات حکومت وحدت ملی را به تلاش برای مهندسی انتخابات متهم کرده است که پیش از این همواره از سیاست‌های انتخاباتی حکومت وحدت ملی حمایت می‌کرد.
برخی از کارشناسان بر این باورند که حزب اسلامی در انتخابات از سوی حکومت وحدت ملی حمایت خواهد شد و به همین دلیل حکمتیار تمایلی به برگزاری انتخابات شفاف ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала