کمک 11 میلیون دالری برای ترمیم جاده‌های كابل

© Sputnik / Mohammad Karim Bezhan کمک 11 میلیون دالری برای ترمیم جاده‌های كابل
کمک 11 میلیون دالری برای ترمیم جاده‌های كابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جاپان بیش از 11 میلیون دالر امریکایی برای بازسازی جاده‌ی مسلخ، چهارراهی عبدالحق و ساخت پل جدید که مکروریان دوم و سوم را به هم وصل می‌کند، به شهرداری کابل کمک کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، قرارداد باز‌سازی جاده‌ها و ساخت پل مکروریان، امروز میان متسوجی سزوکا، سفیر جاپان در افغانستان و امجد محمد، سرپرست دفتر سازمان ملل متحد برای خدمات پروژه‌یی یا UNOPS با حضور عبدالله حبیب‌زی، سرپرست شهرداری کابل و صدیق نوری، رئیس ناحیه‌ی نهم شهر کابل امضا شد.
متسوجی سزوکا، سفیر جاپان در افغانستان هنگام امضای این قرارداد می‌گوید، آلودگی محیط زیست و خرابی جاده‌ها سبب محدودیت در کارهای اقتصادی شده است. به گفته‌ی او بازسازی جاده‌‌ی مسلخ و دیگر جاده‌های جنوب‌شرق کابل این مشکل را تا حدودی رفع کرده و زمینه‌ی دسترسی شهروندان را به خدمات شهری فراهم می‌کند.
عبدالله حبیب‌زی، سرپرست شهرداری کابل هنگام امضای این قرارداد می‌گوید، جاپان دومین کشور بزرگ کمک کننده‌ی افغانستان است که در بخش‌های تهیه‌ی ماسترپلان شهری، ساخت جاده‌ها، برنامه‌ی هبستگی ملی و چندین برنامه‌ی دیگر شهرداری کابل را کمک کرده است.
به گفته‌ی او، با بازسازی جاده‎ی مسلخِ کابل ازدحام شهری کاهش می‌یابد، وضعیت محیط زیست بهبود می‌کند و مردم ناحیه‌ی نهم نیز شاهد تغییرات مثبت بر زندگی خود خواهند بود.
جاپان از سال 2008 میلادی به این‌سو از طریق اداره‌ی همکاری‌های بین‌المللی جاپان یا جایکا زیر عنوان برنامه‌ی توسعه‌ی منطقه‌یی شهر کابل با شهرداری کابل همکاری داشته و تا حال 70 کیلومتر جاده‌های اساسی و محلی را بازسازی کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала