علت اصلی سرطان "غیر قابل علاج " نامبرده شد

© Sputnik / Sergei Veniavskiy /  مراجعه به بانک تصاویر علت اصلی سرطان "غیر قابل علاج " نامبرده شد
علت اصلی سرطان غیر قابل علاج  نامبرده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از دانشمندان دانشگاه نورت وسترن امریکا به رهبری کیمیادن "نئل کیلر" ، شایع ترین علت توسعه سرطان های غیر قابل علاج را شناسایی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مقاله منتشره در مجله علمی MedicalXpress ،معلوم شد که رشد تومور می تواند تغییرات خاصی را در ژن های RAS ایجاد کند که بر غشای سلولی پروتئین های RAS و نقش "علامت دهی" آنها تاثیر می گذارد.
تبدیل سلول های سالم به سلول های بدخیم با تغییرات در ژن های RAS که پروتئین های G کوچک را که در انتقال سیگنال به داخل سلول دخیل هستند رمزگذاری می کند، همراه است.
پروتئین های RAS شامل ژن هایی می باشند که مولکول های پروتئینی " HRAS وNRAS " که " گروپ پروتو انکوژؤن ها می باشد" و دو ایزوفورم (KRAS (KRAS4a و KRAS4b)) که« هر یک از چندین فورم مختلف پروتئین های مشابه تشکیل شده اند» را علامت گذاری می کنند. این پروتئین ها غشای سلولی را عبور نموده و به گوانوزین تری فسفات (GTP) متصل می شوند، بنابراین ساختار آن تغییر کرده و به حالت فعال تبدیل می شود.  

جنجال بر سر افزایش قیمت  یک داروی سرطان در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
جنجال بر سر افزایش قیمت یک داروی سرطان در امریکا

تغییراتی که موجب توسعه سرطان می شوند، از انتقال RAS به حالت غیر فعال جلوگیری می کند.
تغییرات انکوژن اغلب بخش های پروتئین را که باید به آنزیم های GAP بپیوندند،تحت تاثیر قرار میدهد و باعث ایجاد ایزوفورم های جدید می شود.
معلوم شد تغییرات مختلف در KRAS4b متفاوت تر از تغییرات پس از انتقال پروتئین یعنی " زمانی که مولکول پروتئین پس از سنتز ریبوزوم به طور کیمیاوی تغییر می کند" است. در نتیجه، توانایی آن برای اتصال به غشای سلولی تغییر می یابد و سیگنال های را برای اطمینان از تقسیم سلولی طبیعی ارسال می نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала