جابجاشدن نیروهای سرحدی افغان در پوسته‌های اردوی پاکستان

© Photo / دفتر مطبوعاتی ولایت پکتیاولسوالی دند پتان ولایت پکتیا
ولسوالی دند پتان ولایت پکتیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان ولایت پکتیا خبر داده اند که نیروهای سرحدی افغان در پوسته‌هایی که توسط نیروهای پاکستانی در خاک افغانستان اعمار شده بودند، جابجا شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ولایت پکتیا خبر داده است که آنعده پوسته‌های امنیتی که توسط نیروهای پاکستانی در ولسوالی دند پتان ولایت پکتیا ساخته شده بود، به دست نیروهای افغان آمد و نیروهای سرحدی افغانستان در آنها جابجا شده اند.

در خبرنامه آمده است، این مناطق که در طول سه سال گذشته تحت کنترول شورشیان طالب بود و نیروهای دولتی در آنجا فعالیت نداشتند، نیروهای پاکستانی با استفاده از موقع، پوسته‌های امنیتی شان را در این مناطق ایجاد و اعمار نموده بودند. طی سه روز گذشته در نتیجه عملیات مشترک نیروهای افغان این مناطق از وجود شورشیان پاک و تحت تسلط دولت افغانستان آورده شد.

مسلمیار خواستار مسلح‌ساختن باشندگان مناطق سرحدی با پاکستان شد - اسپوتنیک افغانستان
مسلمیار خواستار مسلح‌ساختن باشندگان مناطق سرحدی با پاکستان شد

طبق یک گزارش دیگر، نظامیان افغانستان و پاکستان روز چهارشنبه برای بار دوم باهم دیدار کرده و روی ایجاد پوسته‌های امنیتی پاکستان در خاک افغانستان و همچنان حل درگیری‌های اخیر میان نظامیان دو کشور گفت‌وگو کردند. 

در این دیدار که در ولسوالی دند پتان برگزار شد، نظامیان پاکستانی پذیرفتند که در بخش‌های مرزی افغانستان چندین پوسته امنیتی را ایجاد کرده اند.

در این نشست نظامیان افغان از نظامیان پاکستانی خواستند تا پوسته‌های‌شان را به‌خاک خودشان انتقال بدهند — خواستی که از سوی نظامیان پاکستان پذیرفته شد.

در این نشست رییس هیئت گفت‌وگو کننده پاکستان از نظامیان افغان خواست تا نظامیانی که سه روز پیش در نبرد از سوی نظامیان افغان در ولسوالی زازی میدان ولایت خوست بازداشت شده اند دوباره با پاکستان بسپارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала