در کوریای شمالی تنها شمار محدودی پورنو می‌بینند، دیگران چه می‌کنند؟

© REUTERS / Damir Sagoljدر کوریای شمالی تنها شمار محدودی پورنو می‌بینند، دیگران چه می‌کنند؟
در کوریای شمالی تنها شمار محدودی پورنو می‌بینند، دیگران چه می‌کنند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جهان امروزی جایی که انتیرنیت به بخش جداناپذیر زندگی روزمره مبدل گشته، تا به حال کشورهای موجود اند که در آنها دسترسی بر شبکه امتیاز محسوب میشود. یکی از آنها – کوریای شمالی می باشد.

راجع به سختگیری های اخلاقی در دولت کوریای شمالی افسانه ها وجود دارند. میگویند که به خاطر یک قدم نادرست یا اظهارات ناشایسته در آنجا نه تنها کار، بلکه زندگی را، میتوان از دست داد. کنترول همگانی حکومتی در کوریای شمالی بصورت تصادفی زندگی عجیب مجازی را همزمان در سه بعد فورمولبندی نموده است. پیروان مفکوره چوچخی نه تنها میتوانند از انتیرنیت «عمیق» دیدن نمایند، بلکه میتوانند پورنو را از تورنیت کاپی کنند، اگر موقف شان به آنها امکان این کار را فراهم می سازد. اینکه انتیرنیت در بسته ترین کشور جهان چگونه فعالیت میکند و این که کاربربودن در عهد سونگون چگونه بوده میتواند — در مطلب منتشره در «LENTA.RU» معلومات داده شده که توجه شما را به آن جلب میداریم.

انتیرنیت برای صدور

مدت زمان طولانی راجع به خارج بودن کوریای شمالی از شبکه هیچ چیز معلوم نبود. اصلاً، در آنجا این چیزی ضروری شمرده نمی شد: در این کشور تلویزیون، رادیو و مطبوعات فوق العاده انکشاف یافته اند که به بسیار خوبی از عهده سفارش های تبیلغاتی حزب برآمده میتوانند. برعلاوه این، در صورت فقر سراسری مردم (معاش اوسط باشندگان کوریای شمالی، طبق ارزیابی های مختلف، 3-5 دالر در ماه تشکیل میدهد)، اکثریت وسایل شخصی مخابراتی نظر به وضع اقتصادی قابل دسترسی نمی باشند.

ولی در اواسط سالهای دوهزار کشور در باره ایجاد منطقه خودی دامنه — kp، فیصله نمود. به تعقیب آن در سطح دوم com.kp، gov.kp، edu.kp و غیره بوجود آمدند. مدت زمان طولانی همه سایت ها فقط به اساس IP-  آدرس ها  قابل دسترسی بودند.

طبق مشاهدات متخصصین، بخش انتیرنیت کوریای شمالی را واقعاً هم تقریباً سی پارتل تشکیل میدهد. این همه اصلاً وظیفه نمایشی ایفا میکنند. تقریباً عین اهداف را پارتل عمده تبلیغاتی «پیرامون ملت ما» Uriminzokkiri که به چند زبان، بشمول زبان روسی نشرات میکند، تعقیب میکند. این منبع بنام کدام شخص نامعلوم در چین راجستر شده است.

© AFP 2023 / Jung Yeon-Jeحلقه محدود ممتاز در کوریای شمالی
حلقه محدود ممتاز در کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
حلقه محدود ممتاز در کوریای شمالی

بخش بزرگ کانتینت را اخبار راجع به شرح حال زندگی رفیق کیم جونگ این و اطلاعات راجع به بسیج مردم احتوا میکند. نظر به معلومات منتشره، روی دختران کوریای شمالی همیشه مانند هلال برازنده می درخشد، گارگران فابریکات برای حماسه های نو کاری آماده می باشند و ماموران بلندپایه همیشه خوش طبع، متواضع و بهترین همکار در راه رسیدن به موفقیت می باشند.

چند سال قبل پارتل تبلیغاتی و همچنان چند اکاونت کوریای شمالی توسط گروپ هکران Anonymous شکستانده شده بودند. جنایتکاران سایبیری استعفای کیم جونگ این و همچنان دسترسی تمام باشندگان کشور را بر انتیرنیت مطالبه میکردند.

اما به مردم عادی کوریای شمالی این شکوه قابل دسترسی نمی باشد. آنها بر انتیرنیت داخلی بنام «کوانمین» (به زبان کوریایی — «برازنده») دسترسی دارند. این شبکه عمیق از شبکه جهانی انتیرنیت جدا است: این شبکه برای کاربران از کشورهای دیگر نیز قابل دسترسی نیست. شبکه محلی به انتیرنیت بزرگ شباهت ندارد: هدف آن اطلاع رسانی است، نه معاشرت، سرگرمی یا تجارت. بر شبکه «کوانمین» فقط کوریایان ممتاز: باشندگان پایخت، کارمندان و محصلان موسسات تحصیلات عالی، دانشمندان و ماموران دسترسی دارند. تعداد آنها در حدود صد هزار نفر در کشور 25 میلیون می باشد. به کسی داشتن کمپیوتر شخصی اجازه داده نمی شود: کمپیوترهای Morning Panda به تیراژ محدود و به نفع حکومت تولید میشوند. خلاصه اینکه همه چیز تحت کنترول حکومت قرار دارد.

پورنو برای آقایان معتبر

باوجود بسیاری محدودیت ها که برای مردم کوریای شمالی وضع شده، یک عده اتباع کوریای شمالی میتوانند به شبکه وارد شوند این اعضای رهبری حزبی و اعضای خانواده های آنها و اشخاص نزدیک به کیم جونگ این می باشند. طبق ارزیابی های مختلف، تعداد IP- آدرس های کاربران انتیرنیتی کوریای شمالی از یک هزار تا دو هزار میرسد. اکثریت راجسترها از طریق شبکه های تیلی کمونیکیشنی صورت میگیرند که چین و روسیه از طریق ماهواره ها در اختیار قرار داده اند.

هکران دولتی کوریای شمالی قشر ممتاز اجتماعی نیستند: طبق معلومات هیک، یکی از هکران دولتی کوریای شمالی، او از گرسنگی و کار شاقه رنج می برد و به گفته او، نورم درآمد برای هکران دولتی 100 هزار دالر در سال می باشد، در عین حال به کارمند پول ناچیز پرداخته میشود. سخنان آو را گفته های اعضای حکومت کوریای جنوبی بصورت غیرمستقیم تائید میکنند که از مدتها بدینسو همسایگان خود را به جنگ سایبیری متهم می سازند که از هند، چین و کمبودیا پیش برده میشود.

برخورد ناروشن حکومت کوریای شمالی نسبت به انتیرنیت به مشکل توضیح شده میتواند. شیمای چندسطحی ناپایدار که در آن برای کسی عملاً همه چیز مجاز است و به دیگران هیچ چیز اجازه داده نمی شود، کاملاً میتواند مدت طولانی با ثبات کار دهد، به ویژه اگر کنترول جدی بر تولید و فروش کمپیوترها اعمال شود و دسترسی بر شبکه محدود گردد. ولی برای کنترول همگانی ایجادنمودن کانتینت راجع به رهبران کبیر و نفع کار در زمین بایر کافی نیست. به حزب — جهت نگهداری تعداد زیادی مردم در سطح پائینتر از فقر: در شرایط فقر سراسری این امر کمک میکند که مردم مجال فکر کردن راجع به شبکه های اجتماعی ندارند.

© Sputnik / Ilya Pitalevکم خوابی برای حیات خطرناک است
کم خوابی برای حیات خطرناک است - اسپوتنیک افغانستان
کم خوابی برای حیات خطرناک است

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала