تجاوز گروهی و قتل یک دختر مسلمان در هند، تنش‌های مذهبی ایجاد کرد

© AFP 2023 / Noah SEELAMتجاوز گروهی و قتل یک دختر مسلمان در هند، تنش‌های مذهبی ایجاد کرد
تجاوز گروهی و قتل یک دختر مسلمان در هند، تنش‌های مذهبی ایجاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این قضیه که منجر به دستگیری هشت مرد هندو شد، موجب خشم عمومی و اعتراض گسترده در نقاط مختلف این کشور شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری "سی بی اس نیوز"، به دنبال تجاوز گروهی به آصفه، دختر هشت ساله مسلمان در شهر کهتوا کشمیر هند، حزب حاکم در این کشور تحت فشار شدید قرار گرفت.

تجاوز به آصفه دختر خردسال مسلمان و بازداشت هشت مرد هندو در این رابطه، تنش‌های مذهبی و خشونت‌های قومی و مذهبی را در کشمیر بوجود آورده است.

پولیس هند 6 تن را به شمول چهار تن از نیروهای اردوی این کشور به اتهام تجاوز و قتل آصفه و دو پولیس دیگر را به دلیل از بین بردن شواهد دستگیر کرده است.

جسد آصفه هشت ساله بتاریخ 17 جنوری در جنگل‌های نزدیک شهر کهتوا در کشمیر پیدا شد اما اخبار مربوط به این تجاوز و قتل او هنگامی در سراسر هند تنش آفرید که یکی از گروه‌های سیاسی هندوها به بازداشت 8 مرد هندو اعتراض کرد.

این قضیه در حالی تنش‌های مذهبی در هند ایجاد کرده که مردم محل تایید کردند، این هشت تن با مسلمانان محل بر سر مالکیت اراضی اختلاف داشتند.

خانواده آصفه بانو به قبیله مسلمانان عشایر کتهوا تعلق دارد که معمولا با چادرها و احشام خود ییلاق و قشلاق می‌کنند و در حالی که زمستان‌ها با عبور از هیمالیا به دره جامو می‌روند، با فرارسیدن بهار به کشمیر باز می‌گردند.

این عشایر مسلمان در هنگام کوچ به جامو از مراتع و جنگل‌های آنجا برای چراندن احشام و ارتزاق روزانه استفاده می‌کنند و این موضوع در چند سال اخیر سرمنشاء تنش‌ها میان آنها و اکثریت هندوها در جامو شده است.

​Mumbai joins #SpeakUpIndia movement: Candle Light Vigil led by Mumbai Congress cheif @sanjaynirupam at Juhu beach demanding justice for #Asifa & #Unnao gang rape victim.. pic.twitter.com/D1dYJhWSCJ

بازرسان این پرونده معتقدند که مردان متجاوز به این علت به آصفه بانو تجاوز گروهی کرده و او را کشته‌اند که با ایجاد رعب و وحشت زمینه توقف کوچ عشایر مسلمان به این منطقه را فراهم کنند.

با وجود این، پس از بازداشت این مردان هندو وکلای آنها در جامو تلاش کردند مانع از تشکیل دادگاه بدوی و حتی ثبت پرونده در مجامع قضایی شوند.

همزمان گزارش شده که فعالان حقوق کودکان و زنان در هند مشغول ترتیب دادن تظاهرات های سراسری هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала