پیش‌نویس قطعنامهٔ جدید امریکا و متحدانش علیه سوریه

© REUTERS / Brendan McDermidامریکا و متحدانش پیش‌نویس قطعنامه جدیدی علیه سوریه به شورای امنیت داد
امریکا و متحدانش پیش‌نویس قطعنامه جدیدی علیه سوریه به شورای امنیت داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا، بریتانیا و فرانسه پیش نویس جدیدی درباره جمهوری عربی سوریه برای بررسی استفاده از سلاح‌های کیمیاوی در سوریه را به شورای امنیت سازمان ملل متحد فرستادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Liberation ، به اشاره به متن این سند، لازم به ذکر است که پیش‌نویس قطعنامه جدید این سه کشور خواستار "امکان رساندن کمک‌های بشردوستانه به نقاط مختلف سوریه بدون هیچ‌گونه محدودیتی فراهم شود این سه کشور حکومت سوریه را فرا خوانده اند تا "بدون پیش‌شرط و به شکلی سازنده" مذاکره صلح را تحت ریاست سازمان ملل انجام دهد".
علاوه براین در این پیش‌نویس پیشنهاد شده که "مکانیزمی مستقل" برای رسیدگی و بررسی استفاده احتمالی از سلاح‌های کیمیاوی در حمله دوما راه‌اندازی شود. در راستای این تحقیقات باید عاملان این حمله مشخص شوند.
پیش از این شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیش‌نویس قطعنامه روسیه مبنی بر محکومیت حملهٔ نظامی امریکا و متحدانش به سوریه در تناقض منشور سازمان ملل متحد، را به تصویب نرساند.
یادآوری می کنیم، که ایالات متحده امریکا و متحدانش بیش از 100 راکت بالای سوریه شلیک کرده اند. حملات از دو کشتی نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در دریای سرخ، هواپیمای تاکتیکی از فراز مدیترانه و همچنین بمب افکن های B-1B از منطقه الطنف صورت گرفته است.
این حملات بالای پایگاه های نظامی و مناطق غیر نظامی سوریه، از ساعت 3:42 تا ساعت 5:10 دقیقه به وقت محلی در تاریخ 14 اپریل صورت گرفت. گفته می شود که یک سوم راکت های شلیک شده توسط نیروی هوایی سوریه از بین برده شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала