ماده سمی "BZ" ساخت امریکا و بریتانیا است

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر ماده سمی "BZ" ساخت امریکا و بریتانیا است
ماده سمی BZ ساخت امریکا و بریتانیا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز آزمایشگاه سوئیس تائید کرده است که ماده سمی BZ ساخت امریکا و بریتانیا است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در باره نتیجه گیری آزمایشگاه سوئیس در خصوص "پرونده اسکریپال" تعریف کرد.
سرگئی لاوروف گفته است که بر اساس اطلاعات مرکز آزمایشی در سوئیس، ماده BZ که برای مسموم کردن سرگئی اسکریپال و دختراش در سالسبری استفاده شده است این ماده به خدمت نیروهای مسلح امریکا و بریتانیا بوده ، در روسیه تولید نمی‌شود.
به گفته لاوروف، مسکو درخواست تجدید نظر به سازمان منع سلاح‌های کیمیاوی را ارسال می‌کند با این سوال که چرا مرکز اطلاعات آزمایشگاه سوئیس در مورد حادثه مسموم شدن سرگئی اسکریپال در سالسبروری مورد توجه قرار نگرفت.
تصویر کلینیکی پرونده سرگی و یولیا اسکریاپین که در سولزبری بریتانیا مسموم شدند با جمعبندی نتایج آزمایشگاه سوئیس در خصوص کاربرد ماده BZ مطابقت دارد.
سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیا و یولیا ، دخترش روز 4 مارچ در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف بریتانیایی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А234 دست داشته است اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند. به دنبال بریتانیا ، چندین کشورعضو اتحادیه اروپا و همچنین امریکا، کانادا، نروژ، اوکراین ودیگر کشورها تصمیم گرفتند در رابطه با قضیه سالزبری شماری از دیپلمات های روسی را اخراج کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала