آغاز ثبت نام رای دهندگان در افغانستان

© AP Photo / Rahmat Gulآغاز ثبت نام رای دهندگان در افغانستان
آغاز ثبت نام رای دهندگان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان روند ثبت نام رای دهندگان را به گونه رسمی آغاز کرد.

چالشهای انتخابات آینده افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
چالشهای انتخابات آینده افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و رولا غنی بانوی نخست افغانستان امروز روند ثبت نام رای دهندگان را آغاز کردند.

رییس‎جمهور افغانستان در این برنامه یک بار دیگر تأکید کرد، که حکومت اراده و تعهد جدی برای برگزاری انتخابات دارد:- "امروز باید برای همه واضح باشد که حکومت وحدت ملی برای برگزاری انتخابات هم نیت، هم اراده و هم تعهد واضح دارد".

آقای غنی افزود:- "انتخابات وسیلۀ این است که اختلافات فکری و سیاسی براساس رأی شفاف مردم حل گردند. سیاست‌های کارا باید جای سیاست‌های جبر را بگیرد. از همه مردم می‎خواهم تا در این پروسه ملی اشتراک نمایند".

وی همچنان گفت، که مداخله در امور انتخابات از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی، نامزدان انتخابات به هیچ وجه قابل قبول نیست:- "از کاندیدان محترم تقاضا می‌کنم تا قانون انتخابات را با دقت بخوانند. مداخله هیچ کاندید در امور امنیتی و اداری انتخابات برای ما قابل قبول نیست".

رئیس جمهور غنی همچنان گفت، که کمیسیون انتخابات باید اطمینان حاصل کند که انتخابات شفاف برگزار می‌کند:- "ما انتظار داریم مقامات کمیسیون انتخابات یک انتخابات بی طرف، شفاف بدون توجه به ولایت شان، قوم و مذهب خود برگزار کنند".

در همین حال، غنی پیشنهاد صلح را که به طالبان داده بود، تکرار کرد و گفت، که طالبان باید جنگ را به پایان برساند و به عنوان یک گروه سیاسی ثبت نام کند و در انتخابات شرکت کنند.

در همین حال، رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان نیز با حضور در لیسۀ نادریه در روند ثبت نام‌های را دهنده گان اشتراک کرد.

آقای عبدالله، رئیس اجراییه کشور گفت که ثبت‌ نام رأی‌دهنده‌گان از جملۀ تعهدات آنان در زمینۀ اصلاحات انتخاباتی بود.

رئیس اجراییه کشور تأکید کرد، که ثبت نام‌های رأی‌دهنده‌گان به منظور شرکت در انتخابات پارلمانی، ریاست جمهوری، شورای ولایتی و شورای‌ها ولسوالی‌ها ضروری است و بدون ثبت نام کسی قادر به رأی‌دادن نخواهد بود.

رئیس اجراییه کشور افزود، که ثبت نام‌های رأی دهنده‌گان و در نتیجه تهیۀ فهرست واجدان شرایط رأی‌دهی، از تقلب و پرکردن صندوق‌ها جلوگیری خواهد کرد.

پیش از این، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرده بود، که ثبت نام‌های رأی‌دهنده‌گان به منظور تهیۀ فهرست واجدان شرایط رأی‌دهی روز شنبه (۲۵ حمل) آغاز و در سه مرحله در سراسر افغانستان تطبیق خواهد شد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала