امریکا توانائی جنگ طویل المدت را ندارد

© Photo / US Air Force/ Master Sgt. Donald Allen قوای هوائی امریکا
قوای هوائی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا امکان اجرای عملیات نظامی گسترده علیه سوریه را ندارد.

به نوشته این روزنامه، "الکساندر زاشیپکین" سفیر روسیه در بیروت نیز در مصاحبه‌ای گفته بود که مسکو این حق را برای خود قائل است تا تمامی راکت های پرتاب شده نیروهای امریکائی به طرف سوریه را نابود کند. مقامات دمشق نیز بر واکنش قطعی دولت سوریه به حمله احتمالی امریکا و دفاع از خود تاکید کرده‌اند.

با وجود این همه، ظاهرا امریکا هنوز امکانات لازم برای اجرای یک عملیات گسترده نظامی علیه سوریه را ندارد و به همین دلیل ترجیح می دهد در مشارکت با بریتاینیا و فرانسه دست به اقدام بزند.

به عقیده "دمیتری بولتینکوف" کارشناس نظامی روس، اگر حمله نظامی به سوریه تحقق یابد، این حمله محدود خواهد بود و مانند حمله راکتی امریکا به پایگاه نظامی الشعیرات، خواهد بود. وی یادآور شد، این احتمال نیز وجود دارد که امریکا با توجه به تعداد طیارات نظامی مستقر خود در منطق، به بمباران هوایی سوریه از فاصله دور دست بزند تا از دستگاه دافع هوا سوریه نیز در امان باشد، ولی این اقدام نیز خطرناک خواهد بود.

منابع خبری این روزنامه در وزارت دفاع روسیه گفته است که فعلاً  قطعات دفاع هوا روسی مستقر در سوریه، بطور کامل آماده دفع هر نوع حمله هوائی می باشند. این قطعات در قدم نخست از پایگاه‌های نظامی روسیه در خاک سوریه و همچنین تاسیسات نظامی که اتباع و نظامیان روسیه در انجا حضور دارند، دفاع نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала