کشف باکتری‌هایی که باعث چاق‌شدن انسان می‌شوند

© Photo / Public Domainکشف باکتری‌هایی که باعث چاق‌شدن انسان می‌شوند
کشف باکتری‌هایی که باعث چاق‌شدن انسان می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان در رودهٔ افرادی که بیشتر از غذاهای چرب استفاده می‌کنند، میکروب‌های ویژه‌یی را کشف کرده اند که در هنگام هضم غذا، چربی را جذب نموده و روند چاق‌شدن انسان‌ها را سرعت می‌بخشند.

به گزارش اسپوتنیک، یوجین چانگ (Eugene Chang)، دانشمند پوهنتون چیکاگو در ایالات متحده امریکا در مقاله‌اش در این مورد که در مجله Cell Host & Microbe منتشر شده، نوشته است: "این باکتری‌ها یکی از دلایل اصلی جذب چربی در روده‌ها می‌باشند. شمار کم دانشمندان میکروبیوم (میکروفلور) رودهٔ کوچک را مطالعه نموده اند، ما نخستین افرادی هستیم که موفق به نشان‌دادن این شدیم که این باکتری‌ها هضم و جذب چربی را کنترول می‌کنند و در چاق‌شدن و پیدا شدن مرض قلبی، رول عظیمی را بازی می‌کنند".

طی چند سال اخیر، دانشمندان تعداد زیادی از خصوصیات منفی رژیم غذایی غربی را که مقدار زیاد کالوری و غذاهای چرب شامل آن می‌شوند، کشف نموده اند.

چانگ و همکارانش در تجربهٔ علمی شان از موش‌ها استفاده نموده اند، این دانشمندان متوجه شدند که یک گروه موش‌ها با میکلروفلور رودهٔ پاک‌شده از باکتری‌ها وزن اضافی نمی‌گیرند، در حالیکه موش‌های دیگر که از غذاهای رژیم غربی با مقدار زیاد کالوری و چربی استفاده می‌کنند، وزن اضافی گرفته اند.

دانشمندان با توجه به فعالیت سیستم هاضمه موش‌ها، متوجه شدند که رودهٔ موش‌ها بدون میکروفلور نسبت به گروه دیگر به مراتب کمتر غذاهای چرب را جذب و هضم می‌کند.

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این میکروب‌ها مربوط به خانواده Clostridiaceae" است که اکثریت شان باعث جذب چربی در وجود انسان می‌شوند، و پیدا شدن چربی باعث ازدیاد این میکروب‌ها می‌شود.

این دانشمندان امیدوار اند که تحقیقات بیشتر در این مورد آنها را کمک خواهند کرد تا بدانند که چگونه از ازدیاد این میکروب‌ها در میکروفلور جلوگیری نمایند و بدن انسان را از چاق‌شدن نجات دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала