زاخارووا: راکت های" هوشمند" ترامپ همه شواهد را از بین میبرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر زاخارووا: راکت های" هوشمند" ترامپ همه شواهد را از بین میبرد
زاخارووا: راکت های هوشمند ترامپ همه شواهد را از بین میبرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می گوید:" راکت های هوشمند ایالات متحده تمام شواهد حمله کیمیاوی را نابود خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ، امروز چهارشنبه(11 اپریل) در توییتر خود تلویحا اعلام کرد که امریکا به زودی به سوریه حمله خواهد کرد.

وی در توییتر نوشت:"روسیه ادعا کرده که هر راکت و تمام راکت‌هایی که به سمت سوریه شلیک شود را ساقط می‌کند. آماده باش روسیه، چراکه آن‌ها (راکت‌ها) در حال آمدن هستند؛ زیبا، جدید و هوشمند!"
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ماریا زاخارووا در فیس بوک خود نوشت: "راکت های هوشمند باید به سمت تروریست ها پرواز کنند نه به سمت دولت مشروع که چندین سال در سرزمین خود با تروریسم بین المللی در مشغول مبارزه است."

بازرسان سازمان منع استفاده از سلاح کیمیاوی هشدار داده اند که که در حال حاضر راکت های هوشمند تمام شواهد استفاده از سلاح های کیمیاوی در این منطقه را نابود می کند. زیرا هدف این است که با شلیک راکت های هوشمند همه شواهد استفاده از سلاح هستوی را نابود نمایند و بدین ترتیب بازرسان چیزی دراین منطقه پیدا نخواهند کرد.

پیش از این، کشورهای غربی، سوریه را به حملات کیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی متهم کرده بود. از سوی دیگر، مسکو  ادعای استفاده از گاز کلر و مواد کیمیایی توسط ارتش سوریه را رد نمود. به گزارش وزارت خارجه روسیه، ادعای استفاده از مواد کیمیایی توسط نیروهای سوریه – حمایت از تروریست ها و توجیه حمله احتمالی به سوریه از سوی کشورهای خارجی می باشد. در عین حال در تاریخ 13 مارچ، نیروهای مسلح روسیه، خبرهایی مبنی بر تحریکاتی برای استفاده از سلاح های کیمیایی توسط نیروهای نظامی در غوطه شرقی را گزارش داده بودند. ارتش روسیه اظهار داشت که اتهامات استفاده از سلاح کیمیایی در دما از سوی آمریكا، می تواند به عنوان بهانه ای برای حمله به سوریه مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала