ترامپ بعد از تهدید های راکتی بر سوریه، روسیه را به دوستی فراخواند

© REUTERS / Mike Theilerترامپ بعد از تهدید های راکتی بر سوریه، روسیه را به دوستی فراخواند
ترامپ بعد از تهدید های راکتی بر سوریه، روسیه را به دوستی فراخواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا بعد از اینکه روسیه را جهت آماده شدن برای هدف قرار دادن راکت های امریکائی در آسمان سوریه فراخوانده بود این بار بعد از 50 دقیقه در توییتر بعدی خود به طور غیر منتظره شعار های خود را تغییر داده و روسیه را به دوستی فراخوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا ضمن این مطلب در توییتر خود نوتشه است " روابط ما با روسیه بدتر از آن تا به حال نبوده است حتی در جریان جنگ‌های سرد میان دو کشور ، روسیه به خاطر کمک به اقتصاد خود به ما نیاز دارد و ما به راحتی می‌توانیم این کمک را برای روسیه انجام دهیم ما نیاز به همه ملت ها داریم که به هم کار کنند مسابقه نظامی را توقف کنیم؟".
پیش از این ترامپ در توییتر خود نوشت: "روسیه قسم می خورد که هر راکتی داخل حریم سوریه شود آنرا سقوط می‌دهد. برای شما لازم نیست تا کسی که شهروندان کشور خود را مانند یک حیوان با استفاده از گاز می کشت و لذت می برید، همکاری کنید".

قابل یادرآوری است که کشورهای غربی، سوریه را به حملات کیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی متهم کرده بود. از سوی دیگر، مسکو ادعای استفاده از گاز کلر و مواد کیمیایی توسط ارتش سوریه را رد نمود. به گزارش وزارت خارجه روسیه، ادعای استفاده از مواد کیمیایی توسط نیروهای سوریه — حمایت از تروریست ها و توجیه حمله احتمالی به سوریه از سوی کشورهای خارجی می باشد. در عین حال در تاریخ 13 مارچ، نیروهای مسلح روسیه، خبرهایی مبنی بر تحریکاتی برای استفاده از سلاح های کیمیایی توسط نیروهای نظامی در غوطه شرقی را گزارش داده بودند. ارتش روسیه اظهار داشت که اتهامات استفاده از سلاح کیمیایی در دما از سوی آمریكا، می تواند به عنوان بهانه ای برای حمله به سوریه مورد استفاده قرار گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала