تدابیر ویژه وزارت دفاع برای حفاظت از بند سلما

© Photo / ARG FBتدابیر ویژه وزارت دفاع برای حفاظت از بند سلما
تدابیر ویژه وزارت دفاع برای حفاظت از بند سلما - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان وزارت دفاع ملی پس از افزایش نگرانی‌ها از احتمال تخریب بند سلما توسط طالبان از اتخاذ تدابیر جدی امنیتی برای حفاظت از این بند بزرگ آبی خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، روز گذشته  یک عضو مجلس نمایندگان از حملات طالبان به هدف تصرف و تخریب بند آبی سلما واقع در ولایت هرات ابراز نگرانی کرد.
غلام فاروق مجروح نماینده مردم هرات در مجلس نمایندگان بیان داشت که گروه طالبان جنگجویان خود را برای تخریب بند سلما بسیج کرده و برنامه گسترده ای را برای تخریب این بند روی دست گرفته است.
به گفته این عضو مجلس، کندک حفاظتی که برای تامین امنیت و حفاظت از بند سلما گماشته شده از مدیریت و ظرفیت ضعیف برخوردار بوده و توان پیشگیری از حملات احتمالی طالبان برای تخریب این بند را ندارد.
با این وجود مسوولان وزارت دفاع ملی این نگرانی که تخریب بند سلما از اهداف امسال گروه طالبان باشد را بیجا ندانسته از اتخاذ تدابیر ویژه حفاظتی برای تامین امنیت و حفاظت از این بند بزرگ آبی کشور خبر داد.
محمد رادمنش سخنگوی وزات دفاع ملی در گفتگو با خبرگزاری جمهور بیان داشته است که بدون شک تخریب زیر ساخت‌ها، بندهای آبی و منابع عایداتی افغانستان یکی از اهداف عمده دشمنان مردم است و آنان برای موفق شدن به این هدف‌ها تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند.

بند سلما، هرات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
آغاز جنگ شدید طالبان برای تصرف و تخریب بند سلما در هرات

وی گفت، با وجود این اما تخریب بند سلما که ممکن است از هدف امثال گروه طالبان محسوب شود، هدف غیر عملی است و نیروهای امنیتی در همراهی با مردم هرات به هیچ گروه تروریستی اجازه چنین عملیاتی را نخواهد داد.
آقای رادمنش بیان داشت که یک کندک نظامی با ظرفیت و توان لازم دفاعی برای حفاظت از بند سلما مستقر است و پس از افزایش تهدیدها برای تخریب این بند، وزارت دفاع تدابیر دیگری، چون اعزام هلیکوپترهای بررسی و راه اندازی عملیات‌های حفاظتی در تامین امنیت این بند روی دست گرفته شده است.
وی خاطر نشان ساخت که با توجه به تدابیر لازم نظامی که برای حفاظت از بند آبی سلما از سوی وزارت دفاع روی دست گرفته شده، در چگونگی حفاظت از این بند جای نگرانی نخواهد بود.
گفتنی است که بند سلما واقع در ولسوالی چشت شریف ولایت هرات یکی از بزرگترین بندهای آبی افغانستان است که با کمک مالی کشورهندوستان روی دریای هریرود ساخته شده است.
بند سلما دو سال پیش با کمک مالی کشور هند به بهره سپرده شد.این بند که بنام بند دوستی افغانستان و هند نیز نام گذاری شده،  ۴۲ میگاوات برق تولید می کند و ظرفیت ذخیره ۶۴۰ میلیون متر مکعب آب را دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала