ساخت سرک حلقوی کابل با هزینهٔ ۷۰ میلیون دالر پول قرضه

© کریمساخت سرک حلقوی کابل با هزینهٔ ۷۰ میلیون دالر پول قرضه
ساخت سرک حلقوی کابل با هزینهٔ ۷۰ میلیون دالر پول قرضه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرک حلقوی کابل که پایتخت را به شکل مستقیم با شاهراه‌های کشور وصل میکند، به طول ۲۰۷ کیلومتر به شکل چهار سرکه در مدت پنج سال ساخته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری پژواک، مجلس نمایندگان موافقتنامۀ اعطای ۷۰ میلیون دالر امریکایی "قرضۀ سهل" به پروژۀ سرک حلقوی کابل را با اتفاق آرا تصویب کرد.

زمرک پادخوابی رئیس کمیسیون اموربین المللی ولسی جرگه که در نشست امروز این جرگه، در مورد موافقتنامه اعطای قرضه برای پروژۀ سرک حلقوی کابل، به نماینده گان مردم معلومات ارایه می کرد گفت که با ساخت این سرک، برعلاوۀ اينکه وضعیت ترانزیت تجارتی بهبود پیدا خواهد کرد، امنیت ترافیکی بهتر می شود و ازدحام در شهر کابل کاهش مى يابد.

به گفتۀ موصوف، این موافقتنامه در جولای سال گذشتۀ میلادی، میان وزیر مالیه افغانستان و نماینده با صلاحیت بانک انکشاف آسیایی، به امضا رسیده است.

سرک حلقوی کابل؛ شاهراه کابل — کندهار را به سرک کابل — لوگر، کابل — لوگر را به منطقه بگرامی، سپس به سروبی و به سرک کابل — جلال آباد و سرانجام به سرک کابل بگرام و بالاخره به سرک کابل مزار وصل می‌سازد.

وی افزود که کار این پروژه پنج سال را در بر می‌گیرد که برعلاوۀ سرک حلقوی، در امتداد اين سرک ساخت شماری از زیربناهای اجتماعی به شمول مکتب‌ها و کلينیک‌ها نیز شامل این پروژه می باشد.

رئیس مجلس نمایندگان کشور موافقتنامۀ ياد شده را که حاوى دو بخش و دارای ۲۴ ماده و یک ضمیمه می باشد، به رای گذاشت که با اکثريت آراء مورد تصویب قرار گرفت.

در نشست امروز ولسی جرگه ۱۲۰ عضو حضور داشت، که سه عضو رای مخالف و متباقی رای تایید به این موافقتنامه دادند.

براساس این موافقتنامه، حکومت افغانستان مکلف است هفتاد میلیون دالر قرضۀ بانک انکشاف آسیایی را در مدت ۲۵سال و در ۳۶ قسط بپردازد.


نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала