مسکو کابل را در مبارزه علیه تروریزم مساعدت می نماید

© Sputnik / Aleksandr Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر حامد کرزی
حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کرزی: روسیه تنها قدرتی است که می تواند افغانستان را در مبارزه با تروریسم کمک کند

حامد کرزی، رئیس‌جمهور سابق افغانستان در مصاحبه‌ای با یک شبکه خبری روسی گفت: روسیه تنها نیروئی است که می‌تواند افغانستان را در جنگ با تروریسم کمک کند.

اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت، حامد کرزی، رئیس‌جمهور سابق افغانستان در مصاحبه با شبکه خبری ان‌تی‌وی روسیه تصریح کرد: من کاملا و به خوبی درک می‌کنم که اگر روسیه روابط جدیدی با پاکستان و افغانستان ایجاد کنید، مسکو می‌توانید کابل را کمک کند. او تاکید کرد: آمریکا و بریتانیا نمی‌توانند به افغانستان کمک کنند.

وی تصریح کرد: نه بریتانیایی‌ها که ما آنها را چند بار از کشورخود بیرون انداخته‌ایم و نه آمریکایی‌ها که 17 سال است ما را می‌کشند نیز نمی‌تواند به افغانستان کمک کند بلکه فقط روسیه می‌تواند. ما آخرین مانع در مقابل تروریست‌ها هستیم. نیم قرن است که ما با آنها به طور مداوم درگیر هستیم.

کرزی تاکید کرد: مسکو همواره به ما کمک کرده است. حتی هنگامی که ما مطمئناً در آن زمان با یکدیگر می‌جنگیدیم، روسیه اقدام به ساخت مکاتب و شفاخانه‌ها در افغانستان کرد.

رئیس‌جمهور سابق افغانستان همچنین خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها هنگامی که می‌گویند گروه القاعده در نتیجه تهاجم روسیه به وجود آمد دروغ می‌گویند. آنها می‌خواهند تنها ابرقدرت موجود باشند و این کار را کردند. یکی از دلایل سابق سقوط اتحاد جماهیر شوروری جنگ افغانستان بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала