احتمال برگشت جنرال دو‌ستم به کشور با پادرمیانی ترکیه

© Sputnik / Said Tsarnaev /  مراجعه به بانک تصاویر احتمال برگشت جنرال دو‌ستم به کشور با پادرمیانی ترکیه
احتمال برگشت جنرال دو‌ستم به کشور با پادرمیانی ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی منابع خبردادند که موضوع بازگشت جنرال دوستم به افغانستان از محورهای اصلی مذاکره صدراعظم ترکیه با مقامات حکومت وحدت ملی خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، بن علی یلدیریم صدراعظم ترکیه برای دیدار با رئیس جمهور و رئیس اجراییه به کابل سفر کرده است.
جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجراییه گفته که صدراعظم ترکیه درباره روند صلح و همکاری‌های اقتصادی با رهبران حکومت وحدت ملی گفت‌وگو خواهد کرد.
از سوی دیگر، اخیرا راپور‌هایی نیز درباره توافق احتمالی ارگ ریاست جمهوری با جنرال دوستم که در تبعید غیر رسمی در ترکیه بسر می‌برد نیز نشر شده است.
برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که صدراعظم ترکیه در سفر به کابل درباره بازگشت جنرال دوستم به افغانستان نیز با رهبران حکومت وحدت ملی گفت‌وگو خواهد کرد.
از سوی دیگر در چند ماه گذشته نیز بیش از 20 هزار پناهجوی افغان وارد ترکیه شده‌اند که این روند نگرانی مقامات ترکیه و مقامات کشورمان را برانگیخته است.
روز گذشته نیز در پی گفت‌وگوی تلیفونی وزیر امور داخله ترکیه با وزیر امور داخله کشورمان اداره مهاجرت ترکیه از توافق کابل برای اخراج پناهجویان افغان خبر داد.
اخراج پناهجویان افغان نیز احتمالا یکی از محورهای دیدار صدراعظم ترکیه از افغانستان محسوب می‌شود زیرا همزمان با سفر این مقام ترکی نخستین گروه از پناهجویان افغان از ترکیه به افغانستان اخراج شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала