پروژه جدید عربستان برای منزوی ساختن قطر

© REUTERS / Thomas Whiteپروژه جدید عربستان برای منزوی ساختن قطر
پروژه جدید عربستان برای منزوی ساختن قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان برای محاصره کامل دوحه در پی آن است تا کانالی آبی در امتداد مرز‌های خود با قطر حفر کرده و این کشور کوچک شبه جزیره‌ای را به جزیره کامل تبدیل کند

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از روزنامه "السبق" عربستان، این کشور سرگرم بررسی پروژه‌ای گردشگری و توریستی است که بر اساس آن کانال آبی بزرگی در طول مرزهای مشترک با قطر احداث کرده و به این ترتیب این کشور را به یک جزیره تبدیل کند.
به نوشته این منبع، این طرح بزرگ برای اجرایی شدن در انتظار موافقت رسمی و کسب مجوز است و پیش بینی می‌شود تکمیل آن فقط 12 ماه طول بکشد.
روزنامه السبق در گزارش خود آورده است، نقشه این پروژه شامل احداث کانال دریایی است که از گذرگاه مرزی "سلوی" بین عربستان و قطر آغاز شده و به "خور العدید" در خلیج فارس می‌رسد، به گونه‌ای که به طور کامل در ساحل شرقی عربستان امتداد می‌یابد.
نکته قابل توجه اینکه مرز مشترک عربستان با قطر بالغ بر 60 کیلومتر و تنها بخش زمینی است که این امتداد را قطع می‌کند.
بر اساس جدول اجرایی این پروژه انتظار می‌رود ارتباط دریایی منطقه سلوی و خور العدید با کانلی به عرض 200 متر، عمق 15 تا 20 متر و طول 60 متر برقرار شود به گونه‌ای که قابلیت پذیرش انواع کشتی‌ها از جمله کشتی‌های کانتینری و مسافری با طول 295 متر و عرض 33 متر را داشته باشد و حداکثر عمق آن در منطقه مرزی 12 متر باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала