فرمانده کلیدی داعش در شمال کشته شد

© Photo / وزارت دفاعفرمانده کلیدی داعش در جوزجان کشته شد
فرمانده کلیدی داعش در جوزجان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های ارتش ملی در زون شمال تایید می‌کنند که قاری حکمت؛ رهبر گروه تروریستی داعش در ولایت جوزجان کشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، قول اردوی 209 شاهین در خبرنامه‌ای کشته شدن قاری حکمت، یک تن از فرماندهان کلیدی داعش، در حمله هوایی 16 حمل در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان را تائید نموده است.

در خبرنامه قول اردوی 209 شاهین آمده است:"در یک آماج دقیق قوای هوایی حمایت قاطع ساعت 11:58 دقیقه قبل از ظهر روز پنجشنبه در منطقه سردره ولسوالی درزاب ولایت جوزجان، قاری حکمت؛ رهبر گروه تروریستی داعش همراه با یک تن از همراهانش کشته شد".

قول اردوی 209 شاهین تاکید کرده که براساس اطلاعات تازه پس از کشته شدن قاری حکمت، مولوی حبیب الرحمان که باشنده اصلی ولسوالی شولگر ولایت بلخ است از سوی این گروه به‌عنوان مسؤول داعش انتخاب شد.

گروه تروریستی داعش تاکنون در این باره ابراز نظری نکرده است.

این در حالی است که در یکسال گذشته، فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در ولایت جوزجان به ویژه در ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپه به شدت افزایش یافته است.

گزارش‌های تائید ناشده ای وجود دارد که کنترول بیش از 90 درصد این ولسوالی‌ها در دست تروریست‌های داعشی است و این گروه در حال سربازگیری از میان مردم محلی می‌باشد.

برخی رسانه‌های خارجی حتی گزارش داده اند که تروریست‌های الجزایری و فرانسوی نیز در کنار تروریست‌های داعشی در جوزجان حضور دارند.

در همین حال مقام‌های امنیتی و دفاعی کشور تاکید کرده اند که به زودی عملیات گسترده‌ای را برای سرکوب تروریست‌های داعشی در ولایت جوزجان راه اندازی خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала