ترکیه 670 پناهجو افغان را به کابل بر می‌گرداند

© AFP 2023 / Ozan Koseترکیه 670 پناهجو افغان را به کابل بر می‌گرداند
ترکیه 670 پناهجو افغان را به کابل بر می‌گرداند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی توافق مقامات افغانستان و ترکیه برای اخراج پناهجویان افغان از این کشور، قرار است 670 پناهجو به کابل بازگردانده شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، ریاست امنیت ملی ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که روزانه نزدیک به 500 پناهجوی افغان به صورت غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند.
رسانه‌های ترکی تصریح کردند که در سه ماه نخست سال جاری میلادی حدود 18 هزار پناهجوی افغان از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شده‌اند.
شبکه خبری "سی‌ان‌ان" گزارش داد که وزیر کشور ترکیه در تماس با ویس احمد برمک وزیر کشور افغانستان درباره خروج پناهجویان افغان از این کشور گفت‌وگو کرده است.
بر اساس این گزارش دولت افغانستان یک هیئت از مقامات افغان را به شهر "ارزروم" اعزام کرده تا در اخراج پناهجویان افغان به اداره مهاجرت ترکیه کمک کند.
پناهجویان افغان با گذشتن از مرز ایران وارد ترکیه شده و مسافت‌ طولانی را تا شهر مرزی "ارزروم" می‌پیمایند، در حال حاضر نیروهای امنیتی ترکیه هزاران پناهجوی افغان را در این شهر بازداشت کرده است.
هاشم ازوجان رئیس اداره مهاجرت شهر ارزروم اظهار داشت: مشکل اخراج پناهجویان افغان از ترکیه با همکاری سفارت افغانستان و هیئت اعزام مقامات افغان حل شده است.
وی افزود: به منظور تسریع روند اخراج پناهجویان افغان از این شهر از هواپیماهای تجاری چارتر استفاده خواهیم کرد و پناهجویان بازداشت شده را به کابل اخراج خواهیم کرد.
در نتیجه همکاری و توافق دولت افغانستان برای اخراج پناهجویان افغان ترکیه قرار است حدود 670 نفر از پناهجویان افغان از این کشور به کابل بازگردانده شوند.
دولت اشرف غنی در حالی تلاش دارد تا پناهجویان افغان را به افغانستان بازگرداند که وضعیت امنیت و اقتصادی در این کشور وخیم است و امیدی برای بهبود وضعیت در این کشور وجود ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала