ادعای بریتانیا درباره محل احتمالی ساخت ماده مسموم کننده «تازه کار»

© Sputnik / Igor Ageyenkoادعای بریتانیا درباره محل احتمالی ساخت ماده مسموم کننده «تازه کار»
ادعای بریتانیا درباره محل احتمالی ساخت ماده مسموم کننده «تازه کار» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرویس های اطلاعاتی بریتانیا محل احتمالی تولید ماده مورد استفاده برای مسموم کردن سرگئی اسکریپال، کارمند پیشین سازمان مرکزی اطلاعات ارتش روسیه را اعلام کردند.

سرگئی اسکریپال در هنگام محاکمه در مسکو، سال ۲۰۰۶ - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد مشترک روسیه، ایران و چین برای حل قضیه اسکریپال
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تایمز، سرویس های اطلاعاتی بریتانیا محل احتمالی تولید ماده مورد استفاده برای مسموم کردن سرگئی اسکریپال، کارمند پیشین سازمان مرکزی اطلاعات ارتش روسیه را اعلام کردند. این لابراتوار کیمیاوی تولید کننده ماده مسموم کننده «تازه کار» در ولایت ساراتوف روسیه قرار دارد. منظور سرویس های اطلاعاتی بریتانیا، یک پژوهشکده نظامی واقع در شهر شیخانی در ولایت ساراتوف روسیه است.

بر اساس این گزارش، مقام های بریتانیا این خبر را در یک کنفرانس اعلام کرد، عر تا دست داشتن مسکو در مسمومیت اسکریپال را به متحدانش ثابت کرده و آنها را به پیوستن به تحریم ها علیه روسیه قانع سازد. به نوشته تایمز در نتیجه این کنفرانس 150 دیپلمات روس از 28 کشور اخراج شدند.
سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیا و یولیا ، دخترش روز 4 مارچ در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف بریتانیایی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А234 دست داشته است، اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند. به دنبال این رخداد بریتانیا و شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین امریکا، کانادا، ناروی، اکراین و دیگر کشورها تصمیم گرفتند در پیوند با قضیه سالزبری دیپلمات های روسی را اخراج کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала