جمعه خان همدرد: طالبان روزی به قدرت باز خواهند گشت

© Wikipedia / MrPenguin20جمعه خان همدرد: طالبان روزی به قدرت باز خواهند گشت
جمعه خان همدرد: طالبان روزی به قدرت باز خواهند گشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جمعه‌خان هم‌درد از اعضای ارشد حزب اسلامی گلبدین حکمت‌یار در زون شمال می‌گوید، گروه طالبان باشنده‌گان این سرزمین”افغانستان” هستند و روزی به قدرت بازخواهند گشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشدار، آقای هم‌درد در یک گرد‌همای هواداران حزب اسلامی در شهرمزار شریف صحبت می‌کرد، از طالبان به عنوان برادر یاد کرد و گفت: "اگر بخواهید یا نخواهید، طالبان از همین خاک هستند و این گروه روزی به قدرت بازخواهند گشت، بنأ بهتر است که با طالبان صلح و آشتی صورت گیرد".
در این نشست که حبیب‌الرحمان حکمت‌یار، پسر گلبدین حکمت‌یار نیز حضور داشت، گفت که از صحبت‌های رهبر حزب اسلامی که چندی پیش با یک رسانه‌خصوصی، گفته بود، "ولایت‌های جنوبی به گروه طالبان سپرده شود".، تعبیرسوء شده است.
او همچنان گفت که حزب اسلامی هیچ‌گاه خواهان تجزیه افغانستان نبوده، هدف رهبر حزب اسلامی از سپردن برخی ولایت‌های جنوب کشور به گروه طالبان تجزیه کشور نیست.
پسرگلبدین حکمت‌یار از هواداران حزب اسلامی خواست که در انتخابات پارلمانی آینده، سهم فعال و گسترده بگیرند.
او تاکید کرد که حکومت مکلف است که انتخابات پارلمانی را به گونۀ شفاف و عادلانه بر گزار کند، تا شهروندان افغانستان اطمنان حاصل کنند که رای خود را به کسی داده اند که شایسته‌گی نماینده‌گی آن را در مجلس دارد.
این نخستین گرد‌هم‌آیی هواداران حزب اسلامی گلبدین حکمت‌یار پس از پیوستن آقای حکمت‌یار به دولت در شمال کشور است.
در گرد‌همایی‌های که حزب اسلامی در طی ماه‌های پسین در کابل پایتخت و برخی ولایت‌ها داشته، تاکید آقای حکمت‌یار و اعضای ارشد این حزب به هواداران شان به سهم گیری در انتخابات پارلمانی بوده است.
از سخنان رهبر حزب اسلامی و هواداران این حزب می‌توان تعبیر کرد که ظاهرأ آقای حکمت‌یار و حزب اسلامی تلاش دارند که اعضای حزب اسلامی در پارلمان آینده کشور حضور بیشتر داشته باشند و همچنان گزارش‌های تایید ناشده وجود دارد که آقای حکمت‌یار قصد دارد در انتخابات پارلمانی خود را نامزد کند و در صورت که به مجلس راه یابد خود را به ریاست پارلمان آینده نیز نامزد می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала