کوهستانی: چهار نوع داعشی به افغانستان رسیده اند

© AP Photo / Seivan Selimکوهستانی: چهار نوع داعشی به افغانستان رسیده اند
کوهستانی: چهار نوع داعشی به افغانستان رسیده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جاوید کوهستانی در برنامه فراخبر در رابطه به انتقالات داعش به افغانستان گفت: بخشی از جنگجوهایی که در سوریه و عراق بوده اند شامل چهار فاکتور هستند. یعنی اروپایی ها، آفریقایی ها، عرب ها و ساکنان آسیای میانه ای هستند.

به گزارش اسپوتنیک، به مقل از خبرگزاری "afghanpaper.com" ، جاوید کوهستانی کارشناس نظامی افغانستان در سخنرانی خود در برنامه فراخبر گفت، این داعشی ها بیش از 2500 نفر که تعدادی ترک ها هم شامل آن هستند از طریق کشور عمان به امارات متحده عربی و از طریق بندر کراچی، بندر قاسم و مناطقی که اطراف بندر کراچی هست به نام عظیم آباد توسط قاچاقبران انسان و پل ارتباطی که با سعودی دارند، تجار و سازمان های اسلام گرا، این ها را از طریق وزیرستان جنوبی، ولسوالی شمالزایی وارد غزنی و زابل ساختند و به شمال افغانستان انتقال دادند.
کوهستانی ادامه داد: این جنگجویان نه تنها در آنجا انتقال یافتند. بلکه تعداد دیگری از آن جنگجویان را هم در شرق افغانستان انتقال دادند و یک تعدادی هم در حال آمدن هستند. من فکر می کنم اگر دولت افغانستان به طور جدی به این موضوع ها توجه نکند و مردم را حمایت نکند بعد از سوریه و عراق و پایان جنگ در آنجا تعداد زیادی از گروه های داعش که متواری هستند به کمک سازمان های استخباراتی کشورهای خلیج به جغرافیای افغانستان انتقال داده می شوند.  

روسیه: داعش می‌تواند طالبان را از جنوب - شرق افغانستان بیرون کند - اسپوتنیک افغانستان
روسیه: داعش می‌تواند طالبان را از جنوب - شرق افغانستان بیرون کند

کوهستانی، در خصوص منابع تمویل گروه های داعش می گوید: اخیرا در شبکه های اجتماعی یکی از قوماندان های شبکه آزادی سوریه که مربوط به جبهه کردها می شود گفته بود که ما چهار هزار داعشی را به پایگاه آمریکایی ها انتقال دادیم و زمینه سازی کردیم که این قرار داد میان قوماندان جبهه آزادی کردستان و قوماندان های آمریکایی بسته شود. بنابراین آنها وقتی انتقال داده شدند کجا می روند؟ روس ها که در فضای سوریه و عراق هستند اطلاعات دوام دار داده اند که آمریکا داعش را حمایت می کند. این جنجال ها وجود دارد و گزارش ها نشان می دهد که داعش حافظ منافع آمریکا است. ساخته شده آمریکا و اسراییل و عربستان سعودی و کشورهای خلیجی است. تعدادی از آنها هم مزدوران بین المللی هستند. برای اینکه آنها از بین نروند و نابود نشوند باید پایگاه داشته باشند. خانه امن برای آنها افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала