لابراتوار بریتانیایی نتوانست منشا‍ء ماده مسموم کننده اعصاب «نویچوک» را بیابند

© AFP 2023 / Ben Stansallلابراتوار بریتانیایی نتوانست منشا‍ء ماده مسموم کننده اعصاب «نویچوک» را بیابند
لابراتوار بریتانیایی نتوانست منشا‍ء ماده مسموم کننده اعصاب «نویچوک» را بیابند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان بریتانیایی نتوانسته اند منشا‍ء ماده مسموم کننده اعصاب «نویچوک» که دگروال سابق روسیه سرگئی اسکریپال و دخترش با آن مسوموم شده بودند، را پیدا کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Sky News، رئیس لابراتوار نظامی در پورتون داون میگوید که کارشناسان این لابراتوار نتوانسته اند منشا‍ء ماده مسموم کننده اعصاب «نویچوک» که دگروال سابق روسیه سرگئی اسکریپال و دخترش با آن مسوموم شده بودند، را پیدا کنند.

رئیس لابراتوار: «ما نتوانستیم دقیق مشخص کنیم که ماده مسموم کننده اعصاب «نویچوک» در کجا تولید شده است، اما ما نتایج تحقیقات خود را به دولت ارائه کردیم. دیگر منابع برای رسیدن به یک نتیجه از این معلومات استفاده خواهد کرد.»

این در حالی است که وزارت امور خارجه بریتانیا تصریح کرد که بر اساس شواهد ثابت نشده به این نتیجه رسیده بود که روسیه در این قضیه دست دارد.

به تاریخ ۴ مارچ در شهر سالزبری بریتانیا سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیایی و دخترش یولیا، مسموم شدند. لندن ادعا دارد که در مسموم شدن اسکریپال حكومت روسيه دخیل است. روسیه این موضوع را قاطعانه رد میکند.

قابل یادآوری است، چندی پیش کشور اروپایی و کشورهای امریکا، کانادا، ناروی، اوکراین و دیگر کشورها اعلام کردند که دیپلمات های روس را در پیوند با قضیه مسمومیت اسکریپال در بریتانیا اخراج خواهند کرد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала