محبوبیت پورن در جامعۀ سنتی افغانستان

© Fotolia / Canjoenaمحبوبیت پورن در جامعۀ سنتی افغانستان
محبوبیت پورن در جامعۀ سنتی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رده‌بندی الکسا، نشان می‌دهد که سایت‌های پورن در میان سایت‌های پربینندۀ افغانستان قرار دارند.

در میان 50 سایت پربیننده در افغانستان گوگل در جایگاه اول قرار گرفته است، یوتیوب در جایگاه دوم و  فیس‌بوک در رده‌های بعدی قرار دارند.

سه وبسایت معروف پورن در این رده بندی در رده‌های 27، 29 و 45 قرار دارند. حضور کاربران در این سایت‌ها طولانی‌تر از بسیاری سایت‌ها بوده است. به طور متوسط هر کاربر در این سایت برای 13 الی 15 دقیقه حضور داشته است.

الکسا یکی از زیر مجموعه‌های شرکت بزرگ آمازون است که هر سال سایت های پربیننده هر کشور را درجه بندی می کند و به‌عنوان یک منبع مفید از داده‌های وب سایت های  اینترنتی شناخته می‌شود که مدیران برای سنجش درجه سایت ‌شان از این منبع استفاده می‌کنند.

باید یادآور شد که در افغانستان اینترنت به شکل گسترده وجود ندارد. بیشترین کسانی که از افغانستان وارد سایت اینترنت می‌شوند، کارمندان اداراتی استند که در آنجا اینترنت موجود است ، همچنان با وجود مراکز ارایۀ خدمات اینترنت در شهرهای بزرگ افغانستان مانند کابل، مزار شریف، هرات و قندهار، کمتر مخاطبان در این مراکز سایت‌های اینترنتی افغانستان را می‌بینند، این مخاطبان بیشتر یا از سرویس‌های خارجی برای چت و ایمیل استفاده می‌کنند ویا برخی از آن‌ها بازدیدکنندگان سایت های پورن می باشند.

براساس آمارها، روزانه تقریبا یک سوم از کسانی که از اینترنت استفاده می کنند، در جستجوی سایت های پورنو هستند و دوست دارند تا فلم‌های پورنو را تماشا کنند.

براساس تحقیقات جهانی، حدود 87 درصد مردان و 34 درصد زنانِ بالای 18 سال در سراسر جهان به‌طور معمول فلم‌های پورن می بینند و حدود 20 درصد مردان و 13 درصد زنان  حتی در محیط‌های کاری نیز نمی‌توانند از تماشای پورنوگرافی چشم بپوشند.

فلم‌های سکسی در شهر کابل، به آسانی و در هرجای این شهر، به نرخ‌های متفاوت خرید و فروش می‌شود.

اگرچه وزارت مخابرات افغانستان تلاش کرده است که  جلو پخش  سایت‌های پورن را در افغانستان بگیرد و تا حدی هم بعد از تلاش این وزارت سایت‎های سکسی در افغانستان محدود شده است، اما به صورت کل این کار انجام نیافته است، به هر صورت فلم های پورن را به بسیار آسانی می توان خرید و یا از انترنت کلپ‌ها استفاده کرد. دراین عرصه پولیس افغانسان نیز مساعی به خرچ داده است، اما نتوانسته اتس جلو نشر و فروش فلم‌های پورن را بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала