واکنش وزارت دفاع به اطلاعات فروش اسلحه توسط نیروهای امنیتی

© Flickr / The U.S. Armyواکنش وزارت دفاع به اطلاعات فروش اسلحه توسط نیروهای امنیتی
واکنش وزارت دفاع به اطلاعات فروش اسلحه توسط نیروهای امنیتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لوی درستیز قوای مسلح افغانستان در محفل فراغت سربازان اردوی ملی، آوازه‌ها دربارۀ فروش اسلحه توسط نیروهای امنیتی به تروریستان را رد نموده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شریف یفتلی، لوی درستیز قوای مسلح افغانستان دیروز (یکشنبه، اول اپریل) در مراسم فراغت حدود یک هزار سرباز اردوی ملی در مرکز آموزشی اردو در کابل گفت: "سلاح حیثیت عزت و ناموس را برای مسؤولین اردوی ملی دارد، از این حمایت می‌کنند و در این شکی نیست که شاید اشتباهاتی پیدا شود که کسی بکند ولی ارگان های کشفی و حقوقی ما در این عرصه جدی کار می کنند و کسانی که مسبب این کار می شوند برخورد جدی قانونی با آن ها صورت می گیرد."

تجهیزات پیشرفته امریکا در دستان طالبان - اسپوتنیک افغانستان
تجهیزات پیشرفته امریکا در دستان طالبان

پیش از این، ضمیر کابلوف، فرستادۀ ویژۀ روسیه برای افغانستان، گفته بود که طالبان* به آنان گفته اند که این گروه جنگ افزارهای شان را از نیروهای امنیتی افغان خریداری می‌کنند.

قابل یادآوریست که اخیراً رسانه‌های امریکایی نیز گزارش داده اند که تجهیزات نظامی پیشرفته این کشور که قرار بود در اختیار نیرو‌های ویژه افغانستان قرار گیرد، به دست عناصر گروه طالبان افتاده است.

سربازان تازه فارغ شده از مرکز آموزشی اردو در حالی به جمع نیروهای امنیتی می‌پیوندند که آمار تلفات آنها همچنان بالا است. اما مسؤولان وزارت دفاع ملی امیدوار اند که آموزش‌هایی که به سربازان تازه‌نفس داده اند، از تلفات این نیروها بکاهند.

در جمع فارغ‌شدگان تازه نفس، دوازده تن از بانوان نیز شامل می‌باشند که برای دفاع از کشور اعلام آمادگی نموده اند.
*طالبان — گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала