بزرگترین سرقت بانکی توسط هکرهای امریکایی

© Fotolia / Apopsبزرگترین سرقت بانکی توسط هکرهای امریکایی
بزرگترین سرقت بانکی توسط هکرهای امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ایالات متحده امریکا، هکرها اطلاعات بیش از پنج میلیون کارت بانکی را به سرقت برده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شرکت متخصص در امنیت کامپیوتری Gemini Advisory یک گروه از هکرهای امریکایی، اطلاعات بیش از پنج میلیون کارت کریدت و نقدی مشتری های مغازه های امریکایی را به سرقت برده و برخی ازاین اطلاعات را به فروش رسانیده اند.
به گفته کارشناسان، این سرقت توسط گروه هکری به نام JokerStash که اخیرا از هک کردن و فروش اطلاعات مربوط به 125 هزار کارت اعلام نمودند، صورت گرفته است.
این شرکت امنیت اینترنتی اعلام کرد: «ما از طریق همکاری با چندین سازمان مالی با حد بالایی از اطمینان اعلام می کنیم که اطلاعات سرقت شده متعلق به مشتریان فروشگاه های لورد اند تیلور (Lord & Taylor) و سَکس فیفث اَوِنیو (Saks Fifth Avenue) بوده که از ماه می2017 تا کنون صورت گرفته است». بیشتر مشتریان این فروشگاه ها که اطلاعات آنها هک شده است در ایالت های نیویورک و نیوجرسی زندگی می کنند. این فروشگاه ها متعلق به شرکت هادسونز بِی کانادا است.
کارشناسان امنیت سایبری نیز اعلام کردند حمله سایبری اخیر در میان بزرگترین و مخرب ترین حملات سایبری قرار دارد که شرکت های خرده فروشی را هدف قرار می دهد.
بر اساس این گزارش، این گروه هکری پیش‌تر اطلاعات مربوط به مشتریان برخی دیگر از فروشگاه های زنجیره ای و نیز مجموعه هتل های زنجیره ای ترامپ را که متعلق به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست، هک کرده بود.
کارشناسان می گویند که: "حمله هکری کنونی یکی از بزرگترین و مخرب ترین حملات هکری است که شرکت های پرچون فروشی تا امروز با آن روبرو شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала