روسیه دیپلومات های ۲۳ کشور را اخراج میکند

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه دیپلومات های ۲۳ کشور را اخراج میکند
روسیه دیپلومات های ۲۳ کشور را اخراج میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسکو به اخراج دیپلومات های روس از کشورهای اروپایی جواب بلمثل داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه میگوید که مسکو تصمیم گرفته است تا در جواب اخراج دیپلومات های روس از کشورهای اروپایی، دیپلومات های ۲۳ کشور را از خاک خود اخراج کند.

وزارت امور خارجه روسیه: «سفیران کشورهایکه دیپلومات های ما را اخراج کرده اند به این وزارت احضار شدند. یادداشت های اعتراض آمیز به آنها سپرده شد و اعلام گردید که روسیه در پاسخ به اقدامات غیر منطقی این کشورها یعنی اخراج دیپلومات های روس براساس ادعاهای اثبات نشده بریتانیا که گویا روسیه در قضیه اسکریپال دست دارد، همان تعداد کارمندان نمایندگی های سیاسی این کشورها را از خاک خود اخراج میکند.»

قابل یادآوری است، چندی پیش کشور اروپایی و کشورهای امریکا، کانادا، ناروی، اوکراین و دیگر کشورها اعلام کردند که دیپلمات های روس را در پیوند با قضیه مسمومیت اسکریپال در بریتانیا اخراج خواهند کرد.

روز گذشته، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو ۶۰ دیپلومات امریکایی را اخراج و قونسلگری امریکا در سن پیترزبورگ را بسته مینماید.

به تاریخ ۴ مارچ در شهر سالزبری بریتانیا سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیایی و دخترش یولیا، مسموم شدند. لندن ادعا دارد که در مسموم شدن اسکریپال حكومت روسيه دخیل است. روسیه این موضوع را قاطعانه رد میکند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала