کشته شدن سه تن از افراد مسلح حزب اسلامی به شمول داماد قوماندان میرویس در بغلان

© Sputnik / JAKکشته شدن سه تن از افراد مسلح حزب اسلامی به شمول داماد قوماندان میرویس در بغلان
کشته شدن سه تن از افراد مسلح حزب اسلامی به شمول داماد قوماندان میرویس در بغلان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سه تن از افراد مسلح حزب اسلامی در هنگامی جمع آوری عشر و زکات از مردم بی دفاع بغلان کشته شدند.

افشای یک رسوایی جدید از حزب اسلامی گلبدین حکمتیار + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
افشای یک رسوایی جدید از "حزب اسلامی" گلبدین حکمتیار + ویدئو
به گزارش اسپوتنیک، به گفته جنرال اکرام الدین سریع فرمانده امنیه ولایت بغلان: یک گروه از افراد مسلح مشکوک زمانیکه میخواستند از ساحه بابه نظر و بالادوری در مسیر شاهراه کندز-بغلان بزور تفنگ از مردم عشر و زکات جمع آوری نمایند که با دریافت اطلاع،  پولیس ملی و پولیس محلی به محل رسیدند، اما همزمان با رسیدن نیروهای امنیتی از سوی این افراد بالای پولیس شلیک صورت می‌گیرد، که در نتیجه پولیس نیز به دفاع پرداخته و سه تن از این افراد مسلح کشته شدند.

پس از مدت یک و نیم ساعت درگیری و کشته شدن سه تن از آنان معلوم میگردد، که این افراد مربوط به حزب اسلامی به سرگروهی قوماندان میرویس بودند و زکریا یکی از این افراد کشته شده که مسئولیت جمع آوری عشر و زکات از مردم بی دفاع و دهقان ها را بزور تفنگ بدوش داشت، داماد قوماندان میرویس است.

به گفته فرمانده امنیه بغلان: در حالیکه اجساد این کشته شدگان در میدان نبرد باقی مانده است، از نزد آنان دو میل سلاح کلاشینکوف، دو عراده موتر سایکل و مقداری زیادی اسناد جمع آوری عشر و ذکات نیز بدست پولیس افتاده است که پس از اعزام تیم بررسی روشن گردید که این افراد در دو روز گذشته به تعدادی ۷۳ راس گوسفند را به شکل عشر و ذکات بزور از مردم مالدار و دهقان ها جمع آوری نموده بودند.

قابل ذکراست، که قوماندان میرویس یکی از سرگروهان مسلح حزب اسلامی میباشد، که چندی پیش پرسونل ریاست امنیت ملی سه تن از صرافان را که پیش از این از ولایت کندز اختطاف گردیده بودند، پس از ۷۰ روز که در یک سیاه چاه در مرکز قوماندانی حزب اسلامی بنام قرارگاه خالد بن ولید در منطقه ای فابریکه قند نگهداری می‌ شدند، آزاد ساختند. در پیوند به آن ۵ تن از افراد قوماندان مختار یک تن از فرماندهان قوماندان میرویس مربوط به حزب اسلامی نیز همراه با یک میل سلاح pk یک قبضه راکت و یک میل کلاشینکوف نیز بدست نیروهای امنیتی افتاده بود.

در حال حاضر دوسیه های نسبتی آنان زیر تحقیق سارنوالی امنیت ملی قرار دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала