طالبان در جستجوی سازش با دولت

© Sputnik / Zuhal Sarhadضمیر کابولوف
ضمیر کابولوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان گزینه سازش برای آغاز مذاکرات صلح را جستجو دارند.

ضمیر کابلوف نماینده خاص رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و رئیس دیپارتمنت دوم آسیا وزرات خارجه روسیه بعد از ختم کنفرانس بین المللی در امور افغانستان که در تاشکند برگزار شد، طی مصاحبه اختصاصی به آژانس اسپوتنیک گفت که طالبان در جستجوی گزینه قابل قبول را برای مذاکرات صلح با دولت کابل جستجو دارند.

به نظر وی، در بین طالبان رای کامل اکثریت برای شرکت این سازمان در مذاکرات صلح وجود ندارد. جنبش طالبان- تشکیل یکپارچه نظامی- سیاسی نیست. در راس این جنبش "شورای کویته"  وجود دارد. برعلاوه نمایندگی ها هم با خود دارد. تا کنون تعداد رهبری طالبان که علاقمندی به صلح با دولت دارند، اکثریت نیستند. دیگر اینکه بر علاوه شورا، قوماندانان بزرگ نیز وجود دارد که مستقلانه علیه دولت می جنگند. بین قوماندان و شورا نیز سو تفاهم وجود دارد. قوماندانان هر نوع مذاکره با دولت کابل را رد می نمایند».

کابلوف افزود: «مساله جستجو گزینه قابل پذیرش برای طالبان غرض مذاکره با دولت کابل نیز سوال بسیار پیچیده است. تا کنون این قضیه تحت جرو بحث ها قرار دارد و طالبان در جستجوی گزینه قابل پذیرش برای سازش با دولت بریا اکثریت طالبان هستند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала