سفر تاریخی رهبر کوریای شمالی به چین تایید شد+ ویدئو

© AP Photo / Ju Pengسفر تاریخی رهبر کوریای شمالی به چین تایید شد+ ویدئو
سفر تاریخی رهبر کوریای شمالی به چین تایید شد+ ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرانجام پس از دو روز گمانه‌زنی ها، خبرگزاری رسمی چین با انتشار تصاویری تایید کرد که رهبر کوریای شمالی روز دوشنبه در اولین سفر خارجی خود وارد چین شده و با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری " شینهوا" سران دو کشور در این دیدار درباره اوضاع کلی جهان و شبه جزیره کوریا بحث و گفتگو کردند.
رهبر چین "شی جین پینگ" در دیدار با همتای کوریای شمالی خود گفت که چین به عاری بودن شبه جزیره کوریا از سلاح هسته ای و تضمین برقراری صلح و ثبات در این منطقه و حل مشکلات از طریق گفتگو و مذاکره پایبند است.
کیم جونگ اون نیز در این دیدار گفت که به چین سفر کرده تا انتخاب دوباره شی جین پینگ به سمت ریاست جمهوری این کشور را شخصا به وی تبریک بگوید و این موضوع براساس سنت های دوستانه میان دو کشور صورت گرفته است.
کیم همچنین ابراز امیدواری کرد که اولین سفر وی به چین در برقراری صلح و ثبات در شبه جزیره کوریا سهیم باشد و از آمادگی خود برای گفتگو با آمریکا، کوریای جنوبی و دیدار با سران آن کشورها خبر داد. 

رهبر کوریای شمالی افزود: خلع سلاح هسته ای در کوریا در صورتی ممکن است که واشنگتن و سئول اقدامات هماهنگ و دوچندانی برای برقراری و تحقق صلح انجام دهند.
رئیس جمهور چین نیز به کیم جونگ اون گفت دوستی میان کوریا شمالی و چین گزینه راهبردی است.
این اولین سفر خارجی رهبر کوریای شمالی از زمان به قدرت رسیدن در سال 2011 میلادی به شمار می رود و احتمال می رود به هدف آماده سازی شرایط دیدار با سران کوریای جنوبی و آمریکا صورت گرفته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала