چرا نظامیان و دانشمندان بیش از این مخلوقات فرازمینی را نمی پالند؟

© Fotolia / Nikolaynچرا نظامیان و دانشمندان بیش از این مخلوقات فرازمینی را نمی پالند؟
چرا نظامیان و دانشمندان بیش از این مخلوقات فرازمینی را نمی پالند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه ها مانند گذشته گاه و بیگاه راجع به اجسام پروازکننده ناشناخته شده خبر میدهند. در سال 2009 در گزارش وزارت دفاع انگلستان تقریباً 600 مورد مشاهده اجسام پروازی ناشناخته شده یاداوری شده بود. شرکت کنندگان برنامه مطالعه پدیده های غیرنورمال در حدود 13 هزار صحنه مشابه تحلیل کرد اند.

خبرگزاری «ریانووستی» در این باره معلومات میدهد که چرا همه برنامه های اجسام پروازکننده ناشناخته شده (بشقاب های پرنده) بسته شده و شاهدان پدیده های مرموز اتموسفییری در واقعیت امر چه چیز را می بینند.

اجسام پروازکننده ناشناخته شده را چه کسی و چگونه مطالعه میکرد

واژه UFO را در غرب در اواسط قرن XX برای نشان دادن پدیده های عجیب اختراع کردند که بصورت معقول توضیح شده نمی توانستند. در اتحاد شوروی مطالعه پدیده های غیرنورمال را در سال های 1960 آغاز کردند. معلومات راجع به آنها اکثراً در مطبوعات منتشر میشد و ستاره شناسان و فزیک دانان به آنها دلچسپی نشان دادند. بنیانگذار اوفولوژی وطنی فیلیکس زیگیل تعمیم کننده مشهور استرونومی در شوروی و استاد انستیتوت هوایی مسکو محسوب میشود. مطالعه رسمی اجسام پروازکننده ناشناخته شده از «معجزه پیتروزاودسک» که در سال 1977 رخ داد، آغاز گردید. در سال بعد در کشور برنامه دولتی راه اندازی شد که به پدیده های مرموز وقف شده بود.

© Fotolia / Fergregoryچرا نظامیان و دانشمندان بیش از این مخلوقات فرازمینی را نمی پالند؟
چرا نظامیان و دانشمندان بیش از این مخلوقات فرازمینی را نمی پالند؟ - اسپوتنیک افغانستان
چرا نظامیان و دانشمندان بیش از این مخلوقات فرازمینی را نمی پالند؟

راجع به برنامه مطالعه اجسام پروازکننده ناشناخته شده (بشقاب های پرنده) رهبران آن یولی پلاتوف و بوریس سوکالوف در مقاله تحت عنوان «تاریخ تحقیقات دولتی UFO در اتحاد شوروی» مفصلاً معلومات دادند که در سال 2009 در بولتن کمیسیون اکادمی علوم روسیه در باره مبارزه با علم کاذب منتشر شده است. در این برنامه کارمندان چند انستیتوت نظامی و ملکی کار میکردند و جهت معلوم نمودن ظواهر اجسام پروازکننده ناشناخته شده تلاش مینمودند. نظریه مدنیت های فرازمینی اولویتی شمرده نمی شد، اما از نظر نیز انداخته نمی شد.

طی 13 سال کار برنامه که در سال 1990 بسته شد، از باشندگان در حدود سه هزار اطلاع راجع به پدیده های مختلف معمایی دریافت شده بودند. بعد از بررسی دقیق در حدود 300 حادثه را شایسته توجه شناخته شدند. از جمله آنها 90% به پرتاب های راکت ها، آزمایشات تخنیک هوایی و نظامی مربوط ثابت گردیدند. بقیه، قاعده تاً، پرتاب بالون ها و زوندها بودند.

مولفان مقاله می نویسند:« نتائیج که در چارچوب این کار حاصل شده، نشان دادند که تحقیق «پدیده های غیرنورمال» بدون شک هم از نقطه نظر علمی و هم تطبیقی دلچسپ است، ولی «فرضیه»، اگر دقیقتر گفته شود، حتی افسانه اجسام پروازکننده ناشناخته شده به مثابه فعالیت زمینی مدنیت های فرازمینی، کاملاً بی اساس ثابت شد».

در سال 2006 وزارت دفاع انگلستان گزارش را منتشر ساخت که طی سالهای 1996-2000 ترتیب شده بود و در آن موارد مشاهده اجسام پروازکننده ناشناخته شده توضیح شده بودند و افسانه راجع به مخلوقات فضایی رد گردیده بود. استخبارات انگلیس قبلاً در سال های 2000 تحلیل معلومات راجع به اجسام پروازکننده ناشناخته شده قطع کرده بود. اخرین گزارش در سایت وزارت دفاع راجع به پدیده های غیرنورمال به سال 2009 مربوط میگردد.

© Depositphotos.com / Estebandeچرا نظامیان و دانشمندان بیش از این مخلوقات فرازمینی را نمی پالند؟
چرا نظامیان و دانشمندان بیش از این مخلوقات فرازمینی را نمی پالند؟ - اسپوتنیک افغانستان
چرا نظامیان و دانشمندان بیش از این مخلوقات فرازمینی را نمی پالند؟

گریگ ایگهیگیان (Greg Eghigian) از پوهنتون پینسلوانیا در فلوریدای امریکا شهرت اوفولوژی را در جهان با جنگ سرد مربوط می سازد. او یادداشت های روزنامه ها را تحلیل کرده و گفته که تا اواخر سال های 1940 چنین چیزی وجود نداشت. وقتیکه رویارویی ابرقدرت های آغاز شد، وضع محرمیت در جامعه شایعات مختلف ایجاد میکرد.

چنین پدیده ها سیل پرندگان و پرتاب راکت ها و وسایل دیگر تخنیک نظامی و ملکی ثابت شده اند.

بشقاب پرنده در وارونیژ

کره های براق طلایی در آسمان وارونیژ طی ده ها سال مشاهده میشدند. همه موارد تعبیر و تفسیر آنها در نشریه « بشقاب پرنده در وارونیژ» تشریح شده اند. شاهدان عینی کره های براق طلایی، شعاع ها، ستون ها و حتی «بشقاب های پرنده» مردم مختلف، بشمول کارگران کارخانجات، پیلوتان، پولیسان و انجنیران بودند. سلسله پدیده های غیرنورمال در اواخر سپتمبر سال 1989 زمان خاتمه یافت، وقتیکه اطفال مستقیماً در پارک شهر به شاهدان فرودآمدن «سفینه فضایی» مبدل گشتند. آنها معلومات دادند که از «سفینه» «مخلوقات فرازمینی» و «روبوت» برآمدند. حتی افولوجستان هیپنوز کتلوی را به مثابه توضیح احتمالی حادثه بررسی میکردند.

CC0 / Pixabay / چرا نظامیان و دانشمندان بیش از این مخلوقات فرازمینی را نمی پالند؟
چرا نظامیان و دانشمندان بیش از این مخلوقات فرازمینی را نمی پالند؟ - اسپوتنیک افغانستان
چرا نظامیان و دانشمندان بیش از این مخلوقات فرازمینی را نمی پالند؟

معجزه پیتروزاودسک

یکی از اجسام پروازکننده ناشناخته شده بسیار مشهور راباشندگان مناطق شمال — غربی روسیه و فنلند در زمان اتحاد شوروی صبح روز 20 سپتمبر سال 1977 مشاهده کردند. راجع به انفجار قوی در هوا خبر دادند که بعد از آن در شیشه های کلکین های برخی خانه ها سوراخ های ذوب شده بوجود آمدند. خبرنگار مجله «کیمیا و زندگی» ویچسلاف ژویربلیس بررسی را انجام داد و نقطه پرواز کره منفجر شده را محاسبه کرد. این نقطه در آنجا ثابت گردید، جای که میدان فضایی محرم پلیسیتسک قرار داشت. باوجود عدم موجودیت توضیحات رسمی، معلوم شده که در این روز در ساعت چهار صبح در آنجا راکت با قمر مصنوعی «کوسموس-955» پرتاب شده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала